יעדים שיווקיים

איך קובעים יעדי שיווק?

לכל מהלך שיווקי או פרסומי צריך שתיהיה מטרה ויעדים ברורים. רבים מהמשוווקים תחת קמפיין מסויים מנסים להשיג כמה מטרות שונות ולפעמים מפספסים את המטרה העיקרית. לכן בכדי שנוכל להצליח במהלך השיווקי/הפרסומי שלנו חייב שיהיה לנו מטרה ויעד מוגדרים. כזה שאם הצלחנו להשיג אותו כולם מרוצים מהתוצאות. במאמר נעבור על הדבר החשובים ביותר ואיך נקבע יעדי שיווק בצורה מושכלת ונכונה.

לפני שנלמד איך קובעים יעדי שיווק או פרסום חשוב שנבין איך לקבוע יעד בצורה נכונה, משהו שלא ״נשלוף מהמותן״ או משהו שנמצא רק בראש שלנו אלא, משהו שכל בעלי העיניין מכירים, כזה שכתוב בכל דף/מסמך שקשור לאותו המהלך. 

לתכנן ולחקור הם חלק בלתי נפרד מקביעת היעדים

אז מה חשוב שיהיה ביעדי השיווק שלנו? 

היעד חייב להיות ספציפי

מהלך 1 =  מטרה 1, כל פעולה שנבצע צריכה להיות מוכוונת לאותה המטרה. כולם צריכים לדעת מה אנחנו רוצים להשיג ומכך נוכל להבין באיזה כלים עלינו להשתמש.

חשוב לדעת! יותר מכירות זאת מטרה רחבה מידי צריך להיות יותר ספציפים. 

דוגמא למטרה יותר ברורה: שיפור נראות אתר האינטרנט, חווית המשתמש בכדי להגדיל את אחוז ההמרות.

דוגמא נוספת: הכרזה על מוצר חדש וקבלת מעורבות ואינטרקציות עם הקמפיין של 10,000 אנשים בדיגיטל באיזור גיאוגרפי מסויים. 

היעד חייב להיות מדיד

בכדי שנוכל להבין האם עמדנו במשימה והצלחנו להשיג את היעד אנו חייבים שהיעד שלנו יהיה מדיד בצורה מסויימת. 

אם ניקח את הדוגמאות מהסעיף הקודם, בדוגמא הראשונה נוכל לראות אם יש שיפור באחוזי ההמרות משיפור נראות האתר ובדוגמא השניה נוכל לדעת את כמות המעורבות בדוחות של הפלטפורמות השונות. 

היעד חייב להיות רלוונטי

המהלך השיווקי/פרסומי שלנו חייב להיות מקושר למוצר/שירות שלנו, לשרת ולעלות בקנה אחד עם יעדי ויכולות החברה והארגון.

הדבר גם נקרא ״אסטרטגיה תפעולית״

כל חברה רוצה לגדול ולהכניס עוד כסף אבל לפני שמחלקת השיווק רוצה לבצע מהלך שהיעד עשוי להניב תוצאות מסויימות האם שאר המחלקות (לדוגמא: שירות/לוגיסטיקה) יודעים להערך בהתאם. 

היעד חייב להיות בר השגה

צריך לקבוע יעדים בצורה מושכלת, אמיתית וכנה ולא ״לקפוץ מעל הפופיק״ עם יעד שמראש אנו יודעים שאין סיכוי שנעמוד בו. 

אם ניקח את אותה הדוגמא מהסעיף הראשון אם האחוז המרה (רכישת מוצר באתר שלנו) עומד על 0.7% יהיה מאוד קשה ואף יומרני לרצות להגיע ל10% מכמה שינויים. צריך לשפר ולנסות לשאוף תמיד לטוב ביותר אבל להביא יעדים ברי השגה והגיוניים. 

היעד צריך להיות מתוחם בזמן

באיזה פרק זמן אנו רוצים להגיע ליעד, שוב כמו בסעיפים הקודמים הכל צריך להיות בגבול היכולת וההגיון וכמובן בהתחשב במשאבי החברה. 

או ב2 מילים צריך שיהיה ״דד-ליין״

אחרי שהבנו מה חשוב שיהיה בכל יעד, נצלול עמוק יותר לעולמנו ונעבור לתאחלס

איך כותבים את היעדים שלנו

היעדים שלנו צריכים להיות מושכלים, על סמך מחקר ומעבר על מספרים ובשיתוף עם שאר המחלקות בחברה

בדיקת צרכי הארגוןהמשאבים הזמנים, שיתוף והתייעצות עם המחלקות בו היעד נוגע.

לפני שבכלל התיישבנו לקבוע את היעדים עלינו לבדוק עם שאר מחלקות החברה את הצרכים, האם היעד עולה בקנה אחד עם צרכי הארגון לאותה עת, האם רמת המוכנות של שאר המחלקות ברמה שהם יכולים להתמודד עם עמידה באותו יעד וכמובן חשוב לקחת מרווחי בטחון. 

מחקר ואיסוף מידע

אחרי שהבנו את צרכי הארגון והמוכנות אנו ניגש לבדוק את הביצועים של אותו יעד שמתאים לארגון לאותה התקופה. איךהיו הביצועים ברבעון קודם, רבעון בשנה אשתקד, לפני שנתיים וכ״ו. כמה אחוז גידול ״טבעי״ יש לארגון (גידול של עסק בריאופעיל ללא מהלך ״גדול״ לאותה תקופה – פעילות שגרה) 

עוד על מחקר מוזמנים לקרוא את המאמר ״סוכנות הביון של העסקים״

לאחר שיש בידנו את כל הנתונים ניגש לסעיף הבא. 

חקר שוק

לאחר שיש בידנו רצון (עדיין לא יעד מוגדר) שמתאים לחברה, עומד בלוגיסטיקה ויש בידינו את המידע שיעזור לנו להבין אתהמספרים טוב יותר נבצע חקר שוק ולקר מתחרים. האם זהו זמן שמתאים למהלך, האם יש שחקן שכרגע מנסה לעשות משהו דומה וכ״ו. בנוסף נבדוק את צרכי הקהל, טרנדים ומגמות בשוק ונבין אם המהלך רלוונטי לזמן, לתקופה וכמו כן הכיחשוב נוכל להבין מי קהל היעד שלנו. 

רכש מדיה והצעות מחיר

הכל רלוונטי ונראה שאנחנו בכיוון הנכון, אנו יודעים מי הקהל שלנו ואיפה הוא נמצא, נצא לבדיקת הצעות מחיר שלהפלטפורמות אשר מתאימות לקהל היעד שלנו ולסדרי גודל של התקציב. 

קביעת יעד מושכל ולפי נתונים

לאחר שיש בידנו את כל נתוני המחקר ואנו יודעים מה עלות המהלך, מה יעד הגידול הרלוונטי והאם הגידול שווה אתההשקעה והתקציב שנשקיע. 

נוכל לקחת החלטה מושכלת ולקבוע יעד על בסיס כל הנתונים הנ״ל. 

את היעד נכתוב בפסקה אחת קצרה ופשוטה להבנה בכדי שכל העוסקים במלאכה יוכלו להיות מכווני מטרה. 

יעדים שיווקיים

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2020

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב