ריגול תעשייתי

סוכנות הביון של העסקים – ריגול תעשייתי

מה הקשר בין ריגול תעשייתי לבין שיווק לפרסום? נסו לחשוב על צבא בלי יחידת מודיעין, צבא שלא אוסף ידיעות, תוכניות ופעולות של האויב. צבא עם תמונה צרה, מיעוט של מידע וזמן תגובה איטי ומסורבל.

נחסוך את זה מכם, לא קיים צבא כזה. הרבה פעמים בעסקים, אנו נדרשים להתנהג כמו בצבא – לאסוף מיגע בכדי להיות מוכנים לכל תרחיש. השם שנתנו לזה הוא ״ריגול תעשייתי״

לא קיים צבא ללא יחידת מודיעין

ריגול תעשייתי, יכול לשקף לכם תמונה עמוקה וברורה יותר על המתחרים, ועל מצב השוק. בכך נוכל להרחיב את האופקים בכל מה שקשור לענף שבו אנו עוסקים.

כשאנו מבצעים ״ריגול תעשייתי״, אנו אוספים מידע בכדי להכיר ולדעת את היתרונות והחסרונות של המתחרים שלנו. בעזרת המידע נוכל לזהות הזדמנויות ואיומים על הארגון שבו אנו פועלים.

כחלק מבניית האסטרטגיה, נידרש לבצע חקר מתחרים מעמיק, בכדי לקבל תמונה רחבה ככל היותר.

פעמים רבות, מבצעים ״מחקר מתחרים״ עוד לפני הקמת העסק. המחקר הוא קריטי לשלב התכנון של הפעולות והבנת מצב השוק. כמובן שגם עסק וותיק יכול ואפילו חייב לבצע זאת, ויפיק מכך ערך רב.

בארגון ובעסקים חשוב תמיד להוביל, להיות היוזמים ואלה שמכתיבים את הקצב. אבל יש יתרון גם בלתת למתחרים להוביל, מה שמאפשר לנו לבצע ריגול תעשייתי. למשל אם מתחרה ביצע פעולה, נוכל להפיק ערך מהתבוננות מהצד – רישום, הסקת מסקנות. הדבר יכול לחסוך לנו כספים רבים, ולהימנע מלנסות מהלך שאנו יודעים שנכשל אצל מישהו אחר, או לחיוב – לבצע פעולה שעבדה למתחרים, ויש סבירות גבוהה שתעבוד גם אצלנו.

כדי להבין את האסטרטגיה ודרכי פעולה של המתחרים שלנו, חשוב שנאסוף רשמים לאורך זמן, כך נוכל לזהות מהלכים חוזרים, חוזקות ואת הבידול שהם מנסים ליצור, ולהתארגן בהתאם על הפעולות בארגון שלנו. רניתוח האסטרטגיה של המתחרים תעניק לנו תמונה רחבה, הכוללת את המודל העסקי של המתחרה (מה הצעת הערך שלו, המחירים, המבצעים, ההנחות), הצעת הערך, והבידול שאותו בחר לשים בקדמת הבמה (איך המתחרה בחר להציג את עצמו ואת היתרונות שלו), לאיזה קהל יעד המתחרה פונה.

ריגול תעשייתי ואיסוף מידע יכולים להתריע לנו על איומים או הזדמנויות עסקיות

אז איך בעצם מתחילים לעשות ריגול תעשייתי?

איך אוספים את המידע היקר הזה?

אציין כאן מספר שיטות ומה שניתן להפיק מאותם הנתונים:

ניתוח נכסים דיגיטלים: כיום ל99% מהעסקים קיימים נכסים דיגיטלים – אתר אינטרנט, עמוד עיסקי בפייסבוק, גוגל ביזנס, עמוד אינסטגרם וכו’. מהתבוננות בנכסים הדיגיטלים יהיה ניתן להבין המון על המתחרה, על המיצוב שלו, על שמירת המותג מבחינת שפה גרפית, על השפה שבה הוא מדבר עם הלקוחות, על אינטרקציה עם הלקוחות, ביקורות, איכות התוכן שהוא משתף, מבצעים והצעת הערך המרכזית.

בדיקת המשפך השיווקי: מה המסלול שעובר הלקוח הפוטנציאלי, החוויה שמקבל, וכמה זמן כל התהליך לוקח.

רשימות דיוור ומועדוני לקוחות: מה מקבלים לקוחות ה-VIP במידה וקיימים כאלה, איכות התוכן וכמות האינטרקציה שלהם עם המותג.

לאחר שנבין את כל המידע ונרשום רשמים לגבי כל אחד מהמתחרים שלנו, חשוב שנדע לפעול בהתאם. עלינו לראות אם יש קהלי יעד שלא מנוצלים על ידי המתחרים, והאם שווה לנו לכבוש אותם, האם חווית הלקוח והביקורות נגעו בנקודה רגישה, האם שווה לתת דגש כיתרון אצלנו, ובעצם להשתמש במידע שאספנו בריגול תעשייתי, בכדי לייצר לעצמנו יתרון. 

אותו היתרון ימשוך לארגון אותו אנו משווקים לקוחות חדשים, ויעניק ללקוחות הקיימים את התחושה שהבחירה בארגון שלנו היא הבחירה הטובה ביותר, דבר שיגרור להמלצות, ביקורות טובות יותר וגדילה מהירה של הארגון.

ריגול תעשייתי

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האם המאמר עיניין אותך?

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2020

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב