שינוי אסטרטגיה

לפעמים צריך לשנות אסטרטגיה

שנת 2020 הייתה ועדין שנה קשה מאוד למגזר העסקי, משבר הקורונה לימד בדרך הקשה ארגונים רבים על הצורך בשינוי אסטרטגיה, אימוץ שיטות חדשות ולפעמים גם שינויים גדולים ומהותיים (Pivot – שינוי כיוון)

הביטוי Pivot לקוח מעולם הסטארטפים שבו חברה מבינה שעליה לשנות כיוון ולחשב מסלול מחדש בכדי להצליח להיכנס כשחקן מוביל בשוק מסויים או להגיע ליעדים הרצויים. בעולם הסטארטפים מדובר בפעולה מוכרת וידועה וגם המותגים המוכרים בעולם בד״כ עברו כמה גלגולים במהלך השנים.

לדוגמא:

  • קוקה קולה – המשקה הראשוני התחיל כתרופה ולאחר מכן כבש את שוק השתיה הקלה
  • Apple – התחילו כחברת מחשבים והיום היא ענקית טכנולוגיה המשפיע בשווקים רבים
  • נטפליקס – התחילו כחברה להשכרת סרטים בDVD והיום היא ענקית סטרימינג

לפעמים אנו נאלצים בשל מצבים שלא בשליטתנו לבצע שינוי אסטרטגיה בכדי להתאים את העסק שלנו למצב חדש ולהצליח להמשיך ולצמוח עם הכלים והאתגרים החדשים.

השאלה היא מה קורה כאשר אנו לא מבצעים שינוי אסטרטגיה בזמן?

חברות רבות, ענקיות לקטנות נתפסו לא מוכנים מול משבר הקורונה, הנגיף שאילץ את כולנו להסתגל לעולם חדש, עולם של ריחוק חברתי, בידודים, שווקים וקניונים סגורים.

מי שהיה חכם ונכנס לזמן לדיגיטל הצליח מעט להרים את הראש מעל המים אבל מי שלא, טוב אתם כנראה מבינים את התוצאה.

לדעת להשתנות מהר ולבצע התאמות זה אמנות

“זה לא החזק ביותר ששורד, גם לא האינטליגנטי ביותר. שורד הוא מי שיודע להתאים את עצמו לשינויים בצורה הטובה ביותר”.

צ’ארלס דרווין

במהלך ההיסטוריה ניתן ללמוד מסיפורים של מותגים רבים על החשיבות של שינוי אסטרטגיה ושינוי כיוון בזמן נכון. חברות רבות שלא הצליחו לאמץ שינוי שכזה מצאו את עצמם מהר מאוד בחדלות פרעון.

הסיפור של נוקיה

אחד הסיפורים המוכרים הוא הסיפור של NOKIA שלא הצליחה להשתנות בזמן ולאמץ את מסכי המולטי טאצ’ אחרי ההשקה המפורסמת של Apple ב2007 שם נולד הiPhone

מה היה קורה אם ג’ילט היו מגיבים מהר לטרנד הזקנים?

ג’ילט גם בימינו מותג חזק, מוכר ומוכר אך תחשבו איפה הם היו נמצאים היום אם היו מצליחים להגיב בזמן לטרנד הזקנים עם מוצרים וחדשנות בתחום גידול הזקן. בפועל, אי אימוץ אסטרטגיות חדשות והערכות הובילה את החברה להפסדים רבים.

אם אהבתם את 2 הפרקים של ״סיפורו של מותג״ כל הפרקים זמינים כאן

העולם החדש משתנה מהר

דבר שאנו למדים בכל יום, הוא השינויים המהירים של עולמנו, משבר הקורונה האיץ תהליכים שהיו עשויים לקחת שנים בעולם הדיגיטל לכמה חודשים.

יותר ויותר אנשים מזמינים אונליין, כמעט הכל. מעדיפים מסירה ללא מגע. ואנו בתור יזמים, משווקים ובעלי עסקים צריכים למצוא פתרונות, לדעת להתאים, להגיב בזמן ועדיין לשמור על כך שהלקוחות יקבלו חוויה מעולה מהמוצר/שירות שלנו.

שינויים מהירים = הסתגלות מהירה ופעולה מיידית

יצירתיות זה שם המשחק

הבנו ששינויים ויכולת תגובה מהירה הם תכונות שחשוב שיהיה לכל עסק, אבל אם כל הכבוד למותגים שסיפרתי פה את סיפורם ישנם עסקים קטנים שאין להם תקציבי ענק ויכולת לאמץ שינויים וטכנולוגיות במהירות.

בדיוק כאן נכנסת היצירתיות, אנו חיים בעולם שהפתרונות הטכנולוגיים הם לא נחלת העסקים הגדולים בלבד, בשנת 2020 בתקציבים נמוכים, עם יצירתיות, אנשי מקצוע נכונים אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ומהירות ולהצליח להנחיל את שינוי האסטרטגיה במהירות תגובה מקסימלית.

דוגמאות ליצירתיות ושימוש במשאבים:

  • בזמן המשבר ראיתי מסעדות שהסבו את מערך המשלוחים שלהם לעבודה נוספת כחברת שליחויות, דבר שעזר להם לשרוד את התקופה הקשה
  • אימוני כושר קבוצתיים באפלקציית הZoom הפופלארית
  • חבילת DIY של פיצה המכילה בצק רוטב ותוספות להכנה ביתית

רק צריך לקחת את ההחלטה ולפעול!

כשיודעים מה רוצים ניתן למצוא פתרונות יצירתיים שיחליפו תקציבי ענק

לסיכום:

לצערנו המשבר הנוכחי ומשברים אחרים מאלצים עסקים רבים לשינוי אסטרטגיה. העסקים אשר השכילו להכנס לדיגיטל ולאמץ טכנולוגיות מבעוד מועד היו העסקים שהיה להם ״קל״ יותר לעבור את המשבר. עסקים קטנים יכולים להשתמש ביצירתיות ובאמצעים טכנולוגים הזמינים לכל ארגון בכדי לאמץ גישות חדשות והתאמה של הארגון למצב החדש.

לא תמיד זה קל, זה מאתגר בצורה בלתי רגילה אבל לפעמים אין ברירה

אז אל תיהיו אלה שבוכים על ״מר גורלי״ תיהיו אלה שנלחמים, העקשנות והעבודה הקשה גם מביאה תוצאות.

שינוי אסטרטגיה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2020

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב