אסטרטגיה שיווקית

תכנון והדרך להצלחה

בכדי לבנות מותג על סוגיו יש לבנות תוכנית אסטרטגית בכדי לכבוש את היעדים, כדי לבנות תוכנית שכזאת ישנם מספר פעולות שצריך לבצע כדי להצליח.

אסטרטגיה טובה מתחילה בחקר המותג והבנת הערכים שלו, האם המותג צריך לשדר יוקרה/זול כמו כן, יש לזהות מה הבידול של העסק, חשוב שבית העסק ישאל את עצמו

״למה שמישהו יקנה אצלי ולא אצל המתחרים״.

התשובה שלנו לשאלה צריכה להיות ברורה ומובנת כזאת שנותנת לנו יתרון מובהק בשוק

הבידול יכול להיות כל דבר שנותן יתרון על גבי המתחרים, יכול להיות שישנן בידולים רבים אך כאן עדיף לבחור את הבידול שהכי תואם את ערכי המותג.

לדוגמא:

  • חברת ״פלאפון״ האינטרנט המהיר ביותר
  • דאודורנט axe דאודורנט ספריי לכל הגוף.
  • המשביר לצרכן ״זה רק נראה יקר״.

מכאן ניתן להבין שהחברות הנ״ל בחרו היכן הם רוצים ומעדיפים לנצח את המלחמות שלהם והיכן היתרונות שלהם על גבי המתחרים.

לאחר החקר הפנימי נבנה את המסרים השיווקים על המוצר או השירות שלנו ונבנה את המסר והקריאיטיב (הרעיון) המתאים ביותר למהלך שאותו אנו רוצים להנחיל ולהשיג בקרב קהל היעד. הקריאייטיב אשר יעטוף את המסר המרכזי צריך להיות מעניין, מלהיב אך עם זאת לשמור על המסר שיעבור בצורה חדה ומובנת.

האסטרטגיה השיווקית היא גישה לטווח ארוך הצופה את פני העתיד, על ידי התוכנית שנכתוב נוכל לייצר ייתרון תחרותי על פני המתחרים בענף.

הדבר החשוב ביותר אך מיושם במידה הנמוכה ביותר הוא העיקביות, בשל מהלכי האסטרטגיה השיווקית ארוכים רבים נוטים לא להצמד לתוכנית ובכך לאבד את היתרון. יש להצמד לתוכנית האסטרטגית לשמור עליה ולבצע מהלכים אשר משרתים את המטרה שאותה רצינו להשיג.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב