חווית לקוח

חווית לקוח – בנה ״טקס״ סביב המוצר/שירות שאתה משווק

במאמר אתן לכם טיפ שיווקי אשר תוכלו ליישם במוצר/שירות שלכם. הטיפ הינו טיפ עוצמתי במיוחד אך צריך להשתמש בו בחוכמה ובתבונה.

למה אני מתכוון שאני אומר טקס?

כאשר אנו מוסיפים סדרה של פעולות מיוחדות או התנהגויות יוצאות דופן שאנשים עושים כאשר הם צורכים את המוצר או השירות.

דוגמאות נפלאות לכך הם ביצת הפתעה של קינדר אשר ההפתעה היא מזמן המרכז והשוקולד (המוצר) הופך להיות שולי.

TimTam השוקולד שצריך לנגוס בשני הקצוות שלו ולשתות משקה חם כמו קשית וכ״ו

מדוע זה חשוב?

  • באותה הפעולה המתבצעת קהל הלקוחות נהנה יותר מהמוצר מפני שהוא היה צריך לבצע פעולה מסויימת בכדי להנות ממנה. דבר המתבטא בחווית לקוח טובה יותר
  • נוצרת חוויה ייחודית המייחדת את המוצר/שירות משאר השוק והתחרות
  • האדם אשר מבצע את אותו ה״טקס״ הוא האדם אשר יותר נהנה מהמוצר/שירות – לדוגמא אם הייתם פעם בייקב ולאחר סיום הסיור והתרשמות מתהליך יצירת היין כנראה שאותו יין יהיה טעים במיוחד אחרי סיור שכזה.

בנוסף, גם ללא סיור אותו אדם אשר פתח את היין ומזג לכולם יהיה זה שהכי יהנה משתיית היין מאותו הבקבוק.

חווית לקוח מצויינת
מכיר את ״בילד אפ״ היין – הסיפור הקודם לו, פתיחת הבקבוק והמזיגה. ערבוב היין בכוס והרחתו. כל אלה יגבירות את חווית הלקוח שלנו ויגרמו למוצר להיות טוב יותר בעינינו

מדוע זה עובד?

אותו ה״טקס״ מגביר את המעורבות שלנו בצריכת המוצר/שירות והדבר יוצר אצלנו תחושה של שייכות – הרגשה שהיינו חלק מתהליך היצירה של אותו המוצר.

טקסיות הוא דבר שמושרש בנו עוד מהיותנו ילדים ומלווה באירועים מיוחדים אשר דואגים להעצים את אותה החוויה.

לדוגמא, כיבוי נרות יומהולדת, חולצה לבנה וחלות של אבא/אמא של שבת. ברכות על היין והלחם בארוחת שישי וכ״ו.

ממה חשוב להזהר!

אחד הדברים שחשוב להזהר מהם הוא לכפות ״טקסים״ לא רצויים על הלקוחות. הדבר לא מתאים לכל מוצר/שירות ובכדי שלטקסיות יהיה ערך הוא צריך להתקשר בצורה מושלמת עם המוצר/שירות וללכת איתו יד ביד.

באופן האידיאלי ביותר, הלקוח הוא זה שיזום טקסיות מסויימת עם המוצר/שירות שלכם והדבר יעבור ויחלחל לשאר הלקוחות עד שיהפוך לפולחן של ממש.

טיפ שיווקי
Unboxing היא הפעולה הבסיסית ביותר שאנו יכולים לייצר לקהל הלקוחות שלנו בכדי לייצר טקס פתיחה ראוי וריגוש מהמוצר

דוגמא טובה היא סרטוני Unboxing של המוצרים של Apple אשר כולם נהנים לעשות והדבר הופך להיות מאורע של ממש לחובבי אותם המוצרים.

איך צולחים מהלך שיווקי שכזה?

בכדי שמהלך שיווקי שכזה יצליח אנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסא בכדי להגדיר את ״הטקס״ המושלם למוצר/שירות שלנו במיוחד אם מדובר במוצר שאינו בהכרח פיזי.

בנוסף עלינו להיות עקביים ולהתמיד באותם הפעולות בכדי שהדבר יתוקשר עם המוצר/שירות שלנו ולא יהיה רק גימיק חולף

ייתרון נוסף במהלך שכזה הוא הזכירות הגבוה יותר שיהיה למותג בשל אופן הצריכה הייחודי שלו.

דוגמאות:

  • יועץ עסקי שלפני כל פגישת ייעוץ יש לעבור לפני 5 דקות של מדיטציה להורדת המתח והלחץ ולהעאת המיקוד ותשומת הלב.
  • מסך מקצועי לגרפיקאים שבעת ההתקנה מצריך כיול צבעים על בסיס תוכנה חווייתית הגורמת למסך להיות מותאם ולדייק בצבעוניות
  • תוכנה לאוטומציות אשר מראה לך במסך את הזמן שחסכת בגלל שהשתמשת באותו השירות.
  • קינוח המוגש במסעדה אשר המלצר/שף/לקוח מבצע פעולה אשר גורמת למשהו לקרות במנה כמו שפיכת שוקולד חם, שבירת שוקולד וכ״ו
טקס חווייתי
חווית לקוח טובה יכולה להתבטא בכל דבר שהוא אקסטרא למוצר/שירות עליו שילמת. כל דבר שיכול להתווסף ולייצר חוויה מקורית ושונה מוסיף לחוויה של הלקוח ולהנעה מצריכת אותו מוצר/שירות

לפני שיוצאים לדרך

חשוב לעשות מחקר ובדיקה על קבוצות של צרכנים בכדי לראות שיש בסיס לראיון ולפני שיוצאים למהלך גדול ומתקשרים זאת לעולם.

מקור למחקר

Vohs, K. D., Wang, Y., Gino, F., & Norton, M. I. (July 2013). Rituals enhance consumption. Psychological Science, 24(9), 1714-1721.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב