גוגל אנליטיקס

8 טעויות נפוצות (שאפשר למנוע) שבעלי אתרים עושים עם גוגל אנליטיקס

הרבה בעלי עסקים לא עושים שימוש בגוגל אנליטיקס, כי נראה להם שזה מסובך מדי לשימוש. נתחיל בזה שאין צורך לפחד.

באופן מפתיע, קל מאוד ללמוד להשתמש בגוגל אנליטיקס (לפחות בעיקר שבו). הכלי נותן מידע חשוב מאוד לגבי המשתמשים שלכם ומה הם עושים באתר. 

לכן, השימוש בגוגל אנליטיקס חשוב מאוד, אבל צריך להימנע מהטעויות הנפוצות הבאות:

ניתוח נתונים
גוגל אנליטיקס הוא כלי להצגה וניתוח של נתונים ומדדים לגבי האתר שלנו. הכלי הוא הכלי הפופלארי בעולם בכל הקשור לניתוח נתוני האתר והוא חינמי לחלוטין.

לא נכנסים לבדוק את הנתונים 

לא צריך לעשות את זה כל יום, אבל כדאי לבדוק את המספרים כמה פעמים בשבוע, כי הם משתנים במהירות (תלוי באתר, כן?). אבל לבקר שם ולנסות לקבל החלטות על סמך המספרים זה משהו שצריך אחת לשבוע לפחות. אם אתם עסוקים מידי בשביל ללמוד, יש כמה דוחות (דאשבורדים) מוכנים לשימוש, רק צריך “להעתיק” אותם אליכם.

שוכחים להוסיף קוד מעקב לכל האתר\דפי נחיתה\מערכות חיצוניות

בשביל שגוגל אנליטיקס יוכל לעקוב לעקוב אחרי הנתונים, צריך להוסיף את קוד המעקב לכל דף באתר, יש לו שני חלקים, ושווה ליישם את זה בדיוק כמו שהם רוצים.

לאחר שתטמיעו את הקוד בכל דף באתר, רצוי לבדוק שהוא עובד (תכנסו לאתר, תלכו 

זה נשמע כמו דבר הגיוני לעשות, אבל הרבה פעמים שוכחים לעשות אותו ברגע שמשתמשים במערכות ליצירת דפי נחיתה וכו’.

שוכחים לנטרל תעבורה פנימית 

כל מי שמבקר באתר שלכם באופן קבוע נלקח בחשבון על ידי אנליטיקס ונספר כתנועה לאתר. 

כדי שתוכלו לעקוב אחרי נתונים מדויקים ולתעד אותם, כדאי שהנתונים לא יכללו את התנועה של העובדים, המפתחים ומנהלי השיווק שמבקרים באתר שלכם לעתים קרובות, ככה תדעו שהנתונים שלכם מדויקים ולא סתם מנופחים. 

די פשוט להגדיר את הסינון:

עבור לכרטיסיה ניהול בפרופיל שלך ולחץ על “מסננים”,

לחץ על הלחצן האדום “מסנן חדש” ותן שם למסנן החדש שלך (לדוגמה, נטרול תעבורה פנימית)

השתמש במסנן שכבר הוגדר מראש כדי “לא לכלול” “תעבורה מכתובות ה- IP”

הוסף את כתובת ה- IP שלך (כדי לגלות אותה, עשה גוגל “כתובת ה- IP שלי“)

לחץ על “הוסף” וסיימת!

הנה דוגמה מאחד החשבונות שלי בהם אני לא לוקח בחשבון את כל התנועה שמגיעה מישראל – 

תנועה
בכדי לקבל מידע אמין לגבי התנועה שלנו באתר אנו צריכים לבצע פעולות כדי למנוע מהדיווחים באנליטיקס להציג תמונה לא מדוייקת של המציאות

הימנעות ממעקב אחר Goals/Events

מעקב אחר מטרות (goals) מודד עד כמה האתר עומד ביעדים שלכם. למשל, לדעת כמה אנשים משלימים רכישה באתר, כמה משלימים טופס הרשמה לניוזלטר או קובעים פגישה באופן וכו’.

אם תגדירו יעדים בצורה נכונה, תוכלו לקבל הרבה מידע על המשתמשים כמו זמן שהייה באתר ומספר מסכים שנצפו לפני שבוצעה רכישה\המרה. המידע הזה חשוב כדי שתוכל להגדיר את יעדי השיווק העתידיים שלכם.

לא משתמשים בסינון בוטים

גוגל יכול בקלות לסנן בוטים “רעים” באתר שלך. כדי לנקות את הנתונים שלך לכם, אז פשוט תעשו את זה (חינם):

 admin > exclude all hits from known bots and spiders <view settings. 

התעלמות ממדדים לגבי מכשירים ניידים

בעולם בו מכשירים ניידים תופסים תאוצה ומקבלים עדיפות בקידום אורגני על פני אתרים שאינם מותאמים לניידים, אתם חייב לוודא שהאתר שלכם מותאם לניידים באופן אופטימלי.

אם אתם מסתכלים על מידע רק לגבי משתמשים דרך Desktop, אתם מפספסים הרבה מידע לגבי משתמשים באתר שלך דרך הנייד – שזה רק הולך ונהיה אחוז גדול יותר במהלך השנים

לא מחברים את גוגל אנליטיקס לשירותים אחרים

גוגל אנליטיקס יעבוד טוב יותר עם שירותים אחרים. Google AdSense, Webmaster Tools  ו-  GoogleAdwords מספקים עוד מידע על מאמצי השיווק שלך ויעזרו לכם לחבר את כל הנקודות על מנת לקבל את התובונות המדוייקות ביותר. 

עסק
יש חשיבות גדולה לניתוח נתונים באתר שלנו, לפי כך אנו יודעים אם האתר ממיר ברמה מספקת ובכך להגדיל את כמות הלידים/מכירות.

התאמה אישית של דוחות (ושליחה באימייל)

לכל אתר יש מטרות ויעדים עסקיים שונים. אתם צריכים להגדיר דוחות מותאמים אישית לפי האסטרטגיות והטקטיקות העסקיות הייחודיות שלכם. 

יש שפע של מידע שאפשר לאסוף, אבל לא כל המדדים שווים בחשיבותם. איתור המדדים הנכונים יהיה חיוני לקבלת החלטות אסטרטגיות. כחלק מחסכון בזמן, אפשר להגדיר שדוחות יישלחו לאימייל בצורה אוטומטית.

שורה תחתונה

גוגל אנליטיקס זה כלי מעולה ויעיל לבעלי אתרים שזה יהיה פשע לא להשתמש בו ולנצל את היכולות שלו, נכון, הוא נראה מאיים וגם לא ברור בחלק מהמקרים, אבל יש דוחות ושפע מדריכים שיכולים לעזור בלהקל במציאת הדוחות הרלוונטים עבורכם. רק שימו לב שאתם לא עושים את אחת מהטעויות שהזכרתי למעלה.

13 תוספים מומלצים לגוגל כרום

כותב המאמר:

אליאב לנקרי (אליאבוס)

עשיתי לא מעט טעויות בגוגל אנליטיקס במהלך השנים – לכן אני מרגיש בנוח לשתף את הרשימה הזו, בנוסף, אני עוסק בקידום אתרים בחו”ל כבר למעלה מ-15 שנה ובעלים של GHA LTD חברה לקידום אתרים בינלאומי.

למאמר זה לא נכון למדוד שיווק תדמיתי בכלים של שיווק מבוסס תוצאות

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב