מחקר מילות מפתח

איך עושים מחקר מילות מפתח כמו שצריך?

אם יש מרכיב שיש לו חשיבות גדולה במיוחד בכל תהליך של קידום אתרים הוא שלב מחקר מילות המפתח.

למעשה, כמעט כל שלב בתהליך הקידום מתבסס על המחקר הזה:

בניית האתר וקביעת המבנה שלו, יצירת היררכיה באתר, קביעת הכותרות וכותרות המשנה, כתיבת התוכן לאתר, ביצוע האופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים, בניית פרופיל הקישורים החיצוניים והפנימיים באתר ועוד.

במאמר הזה ננסה להסביר מהו תהליך של מחקר מילות מפתח ומהי החשיבות שלו לקידום האורגני של האתר.

אז למה בכלל לעשות מחקר מילות מפתח?

בתהליך של מחקר מילות מפתח אנחנו מנסים לאתר ולמפות ביטויים שונים שמחפשים גולשים במנועי החיפוש השונים.

אותם עמודי האתר שאנחנו מנסים לקדם, צריכים לתת למחפשים מענה איכותי.

בתהליך הזה נרצה לאסוף כמה שיותר ביטויים רלוונטיים לאתר, ולהעריך מהי כמות החיפושים החודשית הממוצעת המאפיינת אותם.

בכך להבין מהי רמת התחרות על הביטויים האלו בנישה שבה אנחנו פועלים, עד כמה הם מהווים ביטויי כסף – כלומר, שעומדת מאחורי החיפוש שלהם כוונת רכישה אמיתית, ועד כמה הם מהווים ביטויים שיש מאחוריהם כוונת חיפוש אינפורמטיבית.

הנה חלק מן היתרונות שיכול לספק לנו תהליך של מחקר מילות מפתח איכותי:

מיקוד וטרגוט ביטויים רלוונטיים

לא כל הביטויים נולדו שווים. יש ביטויים שחשובים לעסק יותר. כל עסק מכיר את תהליכי העבודה שלו, את היתרונות והחסרונות שלו, ואת הערך המוסף שהוא מציע ללקוחות שלו על פני המתחרים.

כך למשל, עסק שמספק מוצרי פרימיום איכותיים במיוחד, לא ירצה להתמקד בביטוי מפתח שמכילים את שם המוצר בתוספת המילה ‘זול’.

דוגמה נוספת:

עסק שפועל באזור באר שבע, ייתכן שירצה למקד את המשאבים שלו בקידום ביטויים המכילים את המילים ‘באר שבע’ או ‘באזור הדרום’.

בסופו של יום, חשוב יהיה לזכור כי קידום משפחת ביטויים דורשת משאבים, כמו הקמה של עמוד ייעודי באתר, בניית פרופיל קישורים פנימיים וחיצוניים מתאימים, שיפור וטיוב תגיות מטא ועוד.

לכן, בראיית עלות תועלת, בית עסק צריך למקד את המשאבים האלו רק בביטויים החשובים לו, וזה למעשה מה שמחקר מילות מפתח איכותי מאפשר לבית העסק לעשות.

היכרות עם סביבת התחרות

מחקר מילות מפתח מעמיק ואיכותי יאפשר לכם לשפר את רמת ההבנה שלכם לגבי סביבת התחרות, לאתר מתחרים שפועלים באותה נישה, להבין בצורה מעמיקה יותר מה גולשים מחפשים, למצוא רעיונות לתוכן שיוכל למגנט גולשים אל האתר ולאתר הזדמנויות להגדלת הטראפיק האורגני של האתר.

מציאת ביטויים שלא היינו רוצים שהעסק יהיה מדורג עליהם

חשוב לזכור: מחקר מילות מפתח נועד לא רק לאתר ביטויים שעליהם נרצה שעמודי האתר יהיו מדורגים, אלא גם לאתר כאלו שנרצה ממש את ההפך עבורם: להיות מדורגים במיקום לא ריאלי.

מדוע שנרצה לא להיות מדורגים על ביטויים מסוימים? ובכן, במקרים שונים, ייתכן שתנועה של גולשים לאתר תייצר בראיית עלות תועלת יותר נזק מאשר רווח. גולשים ברמת בשלות נמוכה מאוד שיגיעו לאתר עלולים להעסיק את נציגי השירות בלי כוונת רכישה אמיתית, לשאול שאלות רבות ולא רלוונטיות, ולפגוע במערך המכירות.

קבלת רעיונות להרחבת השירותים של העסק

מחקר מילות מפתח יוכל לסייע לבית העסק שלכם לקבל רעיונות להרחבת שירותים אפשרית לעסק, למצוא דרכים להתייעל, או להכיר מוצרים או שירותי דומים לאלו שאתם מספקים, שיתנו לכם לא מעט השראה בהקשר הזה.

אילו כלים יכולים לאפשר ביצוע של מילות מפתח?

כדי לבצע מחקר מילות מפתח איכותי, תוכלו לעשות שימוש במגוון רחב של כלים.

כלים אלו יסייעו לכם למצוא ביטויי זנב ארוך מתוך ביטויים כללים שתגדירו, לסווג, למיין ולאשכל את מילות המפתח, לקבל מידע אודות נפח החיפושים שלהם, להציג בפניכם מדדים שונים על רמת התחרות המאפיינת את החיפושים האלו, להכיר מגמות חיפוש חדשות, לייצא את המחקר הזה לפורמטים שונים ולתעדף את הטיפול במשפחות שונות של מילות מפתח בהתאם לתעדוף העסקי.

כלי מחקר שונים ורבים כמו Semrush, Keyword Tool.il, ubersuggest, Google Keyword Planner, Ahrefs ואפילו הקונסול של גוגל – Google Search Console יספקו לכם לא מעט מידע בעל ערך שיוכל לסייע לכם בתהליך.

חלק מן הכלים האלו זמינים בתצורה חינמית ומנוונת, אולם כדי לקבל ערך מוסף אמיי לרוב תצטרכו לעשות שימוש באחת מן התוכניות בתשלום.

דוגמא של מחקרים שניתן לערוך בעזרת כלים שונים:

בעזרת Ahrefs:

כיום קיימים מגוון תוכנות ועזרים נפלאים העוזרים לנו במחקר מילות מפתח החוסכים לנו זמן יקר בהבנה של הביטויים שאותם נצטרך לקדם בכדי לקבל תנועה מאותו הביטוי
כיום קיימים מגוון תוכנות ועזרים נפלאים העוזרים לנו במחקר מילות מפתח החוסכים לנו זמן יקר בהבנה של הביטויים שאותם נצטרך לקדם בכדי לקבל תנועה מאותו הביטוי

בעזרת Keywordtool.io:

קידום אתרים
ביטויים רלוונטים יכולים להוות מקור נפלא ל״טראפיק״ איכותי הנכנס לאתר שאותו אנו נוכל לתרגם להמרות ולכסף.

דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לפעול לביצוע של מחקר מילות מפתח איכותי, הוא לבחור את המתחרים העיקריים שלכם בנישה, לסרוק את האתרים שלהם באמצעות כלי הסריקה Screaming Frog, לייצא את כותרות וכותרות המשנה של העמודים השונים באתר, ולהתחיל את מחקר מילות המפתח משם.

מה עושים עם תוצאות מחקר מילות המפתח שביצענו?

כאמור, מחקר מילות מפתח איכותי הוא מרכיב חיוני כמעט לכל הפעולות שמתבצעות לקידום אורגני של האתר. הנה כמה מן הפעולות שתוכלו לבצע כחלק מתהליך הקידום, לאחר השלמת מחקר מילות המפתח:

ליצור מבנה היררכי ברור לאתר

אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר להצלחת הקידום של האתר הוא יצירת מבנה היררכי ברור ומוגדר לאתר. מבנה כזה, צריך להכיל כתובת ברורה ויחידה לכל ביטוי מפתח שיחפש גולש.

בנוסף, מבנה היררכי נכון לאתר צריך להיות לא רוחבי מידי ולא בנוי לעומק ברמה מוגזמת, ולהיות גמיש מספיק כדי לייצר עמודים חדשים באתר, בכל רמה של ההיררכיה.

היררכיה כזו צריכה להיגזר, כמובן, ממחקר מילות המפתח שבוצע, כך שאת מילות המפתח הכלליות והקצרות תייצגנה רמות ההיררכיה העליונות, ואילו רמות ההיררכיה התחתונות תתייחסנה אל ביטוי הזנב הארוך.

ליצור אסטרטגיית תוכן ברורה לאתר

אם אתם פועלים לקידום האורגני של אתר אינטרנט, חלק ניכר מן המשאבים שאתם משקיעים מופנה, כלל הנראה, ליצירה וכתיבה של תוכן איכותי.

תוכן איכותי שמייצר ערך מוסף לגולשים הוא מרכיב בסיסי והכרחי להצלחת התהליך.

אלא שכדי לייצר תכנים באתר בתדירות הנכונה ובהיקף הנכון והמתאים לאתר ולסביבת התחרות שבה הוא פועל, יש צורך בגיבוש אסטרטגיית תוכן מתאימה.

אסטרטגיה כזו צריכה לכלול התייחסות לנושאים השונים שכדאי יהיה להקיף באתר, למיפוי כותבי התוכן או יוצרי התוכן הרלוונטיים איתם כדאי יהיה להתקשר, להקצאת תקציב לצורך העשרת האתר בתוכן, וליצירת גאנט ברור של כתיבת תוכן לאתר.

מיותר יהיה לציין, כי אסטרטגיית תוכן צריכה להישען על מחקר מילות המפתח שבוצע עבור תהליך הקידום של האתר.

קודם אורגני בגוגל
מנוע החיפוש של גוגל הינו מנוע החיפוש הפופלארי בישראל ובעולם והמטרה שלנו בתור משווקים ומקדמי אתרים לעזור למחפשים ברחבי הרשת למצוא את מבוקשם אצלנו באתר

ליצור פרופיל קישורים איכותי לאתר

כדי לייצר פרופיל קישורים איכותי ורלוונטי לאתר, תצטרכו להתבסס על מחקר מילות המפתח מעמיק שבצעתם, שיסייע לכם לקבוע, בין היתר, את התפלגות טקסט העוגן של הקישורים השונים שתקבלו, והאתרים הרלוונטיים לתוכן המבוקש, שאותו אתם מעוניינים לקדם.

לטייב תגיות מטא

טיוב תגיות המטא בעמודי האתר השונים הוא אחד מן המרכיבים שבראיית עלות תועלת יוצרים את האפקט המשמעותי ביותר בעבודת הקידום.

כדי להבין אילו עמודים באתר כדאי יהיה לטייב, ובאילו מילות מפתח כדאי יהיה להשתמש על מנת לבצע את טיוב כותרות המטא של העמודים הנבחרים, תצטרכו להסתמך על המחקר המפורט שבצעתם, לאיתור ומיפוי מילות מפתח רלוונטיות.

לשלב מילות מפתח בתוכן האתר

פעולה נוספת שחשוב יהיה לבצע לאחר השלמת מחקר מילות המפתח היא שילוב מילות המפתח בצורה מידתית והגיונית, במקומות אסטרטגיים שונים באתר.

מקומות אלו יכולים להיות גופי מאמרים שונים, כותרות, תפריטים, הפוטר של האתר, תגיות אלט המוצמדות לתמונות באתר, ועוד.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב