בריף למשרד פרסום

איך כותבים בריף (דרישה) למשרד פרסום או סוכנות דיגיטל?

בריף הוא מסמך העובר מהמפרסם או מהמותג למשרד הפרסום/סוכנות הדיגיטל. הוא מעביר את האסטרטגיה, את סיפור המותג ואת ערכיו לידי המפרסמים.

באמצעות הבריף, הגורם המבצע מבין את המטרות העומדות לנגד עיניו, את היעדים, ואת קהל היעד. כך הוא יכול לצאת לשלב ״פיצוח הבריף״, במהלכו המשרד יפרק את כל המידע הרלוונטי ליצירת חומר שיווקי ופרסומי, שלבסוף יעברו ללקוחות המותג בצורה ברורה וחדה.

פרסום משעמם לא ימכור את המוצר/שירות, אבל גם פרסום מבריק שמנותק ומרוחק מהמוצר לא ימכור. בתור משווקים ומפרסמים, עלינו למצוא איזון בין הרלוונטי, לבין הבלתי צפוי והמעניין.

בריף מצויין הופך להיות מודעה מצויינת, רלוונטית ועובדת אשר כל פעולה יכולה לתרום רבות להשגת היעדים הפרסומיים ולהצלחת המהלך.

שיווק
בריף טוב עוזר לגורם המבצע ומגדיל את הסיכוי להצלחת המהלך

בכדי שהגורם המבצע יוכל להשיג את המטרות, על הבריף להיות ברור, מובן ומסודר.

במהלך הנסיון המקצועי שלי ראיתי המון סוגים של בריפים ולצערי, לפעמים קיים פער בין רצון הלקוח לגורם המבצע. הפער יכול לגרום לתסכול ולעבודה מיותרת משני הצדדים. לצורך כך, הכנתי מסמך קצר להורדה בחינם, בו תקבלו תבנית לבריף, שתוכלו למלא ולשלוח לגורם המבצע שלכם. תוכלו אפילו למלא את התבנית בשביל עצמכם, בכדי לחדד ולרדת לעומקן של המטרות, הרצון והיעדים שלכם. בריפים שמוגשים בצורה טובה, מגדילים משמעותית את הסיכויים לקמפיין או מהלך מוצלח, בלי לגרור טעויות או אי הבנות.

בריף מצויין הוא כזה שמצד אחד עשיר ומלא ידע, ומן הצד השני קצר, ענייני ומתומצת. עליו להיות מעורר השראה ומעניק רעיונות, כזה שיהווה תשתית נהדרת לקריאייטיב.

השלבים לבניית בריף:

  1. מי אנחנו – מתומצת לפסקה אחת.
  2. מה המשימה – מה היעד והמטרה של אותו המהלך.
  3. מה המטרות הפרסומיות – ליידע על מוצר חדש, שימוש חדש למוצר מוכר, למצב או לבנות תדמית, פרסום שנותן לצרכן סיבות להעדיף את המוצר או השירות על פני המתחרים.
  4. להניע לרכישה או פעולה.

חשוב לזכור – לכל בריף או פעולה פרסומית, יש מטרה אחת בלבד שמתמקדים בה.

כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, נבחין בין שני סוגים:

  1. בריף שמחזק את המוצר ומציג אותו.
  2. בריף שמראה שעד עכשיו השתמשנו במוצר פחות טוב ונסביר מדוע.

יש לציין מהי זירת הפעילות, מי המתחרים ואיפה המקום שלנו ביחס אליהם. נדאג להעביר מי קהל היעד שאנו רוצים לכבוש.

בריף טוב הוא כזה שמדבר את השפה שקהל היעד אוהב שמדברים איתו. אם קהל היעד צעיר נוכל להשתמש בסלנג מסויים, ואם הקהל מקומי נוכל להכניס ביטויים מהז’רגון המקומי.

מה ההבטחה שאנו נותנים ללקוח?

בכל בריף טוב תהיה הבטחה ללקוח. ההבטחה היא תועלת ריגשית או פיזית שמקבל הלקוח הפוטנציאלי מרכישת המוצר או השירות שלנו.

מתוך ההבטחה נוביל את המהלך הפירסומי. דבר שחשוב לזכור הוא שההבטחה צריכה להיות אמינה וכל אימרה שלנו צריכה להיות מבוססת על מחקרים או סקרים. 

בסופו של עניין, עלינו להגדיר מראש מה יהפוך את המהלך שלנו להצלחה, מה אנו רוצים שיגידו על המותג, לאן אנו רוצים להגיע, וכמובן איך נמדוד את כל זה.

חשוב לזכור – במידה וחלות הגבלות בתחום הפרסום, יש להדגיש זאת בפני משרד הפרסום, לדוגמא: בתחום הרפואה כולל רפואת השיניים, אסור להציג מבצעים ואסור ״להפחיד״ -“אם לא תעשה ככה יקרה לך ככה.”

לאחר שיש קריאייטיב מנצח, תוכנית פעולה ואסטרטגיה מובנת ונכונה, נעשה חלוקת מדיות ונקבע את אורך הזמן של הפעולה.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב