שיפור ctr

איך נטפליקס עושים A/B Testing

אם עדיין לא שמעתם על המושג A/B testing אז בקצרה,

A/B testing היא שיטה לבדיקת הקיים אל מול השינוי וקביעת גירסה בעלת התוצאות הטובה יותר.

השיטה פופלארית במיוחד בתחומי השיווק, סחר אלקטרוני, פיתוח אתרים וכ״ו.

נטפליקס משתמשים בשיטה בכדי לבדוק ולהשוות איך גרפיקות חדשות של הסרטים/סדרות עובדות ביחס לקיים.

עיצוב המוצר שלהם ונמצאים בתהליך תמידי של שיפור ומיקסום לפי תוצאות הגולשים, כך שבכל יום חדש אנשים אוהבים יותר ויותר את המוצר שלהם ואת השינויים שקוראים בממשק המשתמש ובחוויה.

ניתן להשתמש בשיטה בהמון דוגמאות שונות,

לדוגמא בתחום האופנה ניתן עם אותה הקולקציה לסדר את החנות ב2 אופנים שונים, בשבועות שונים ולראות על איזה שבוע זה השפיע לטובה.

איך זה עובד?

האם שמתם לב פעם שלפעמים לאותה הסדרה אנו רואים תמונה שונה?

בדיקת A/B
אנו נראה בכל פעם פוסטר שונה לסדרה/סרט משום שנטפליקס בודקים איזה פוסטר גורם לנו להתעניין יותר בסרט ומה הביא להם יותר קליקים.

נטפליקס מבינים ששימוש באותו המודל משפר את החוויה של הלקוחות מהמוצר שלהם.

המשוואה היא פשוטה, יותר צפיות ביותר סדרות/סרטים = יותר לקוחות מרוצים שהסבירות שיעזבו את השירות הולך וקטן.

למאמר ״ככה לא מאבדים לקוחות״

איך התחיל הרומן של נטפליקס וA/B Testing?

בשנת 2013 ביצעה נטפליקס ניסוי שבו היא בדקה את השפעת הפוסטרים המככבים בפלטפורמה על הצפיות באותו סרט/סדרה.

אותם התוצאות הדהימו את הגורמים השונים בחברה והדבר הפך להיות סטנדרט ואותו מודל ממשיך להתקיים גם כיום

מה היה באותו ניסוי ומה היו התוצאות?

בדיקת קליקים
באותו הניסוי 2 האופציות הנבדקו כA/B מול פוסטר ברירת המחדל הביאו עליה של 14% בשיעור הקליקים בפוסטר אחד ועליה של 6% בשיעור הקליקים בפוסט השני

איך המודל עובד?

  1. יוצרים 3 קבוצות של לקוחות
  2. כל קבוצה רואה גרפיקה שונה לאותו הסרט/סדרה
  3. לפי התוצאות, הגרפיקה הנבחרת הופכת להיות הברירת מחדל

אנו בודקים בכל פעם את גורם הברירת מחדל מול 3 חלופות למספר ימים, לאחר מספר ימים אנו מביטים בתוצאות את התוצאה הנבחרת אנו קובעים כברירת מחדל ומעמידים מולה 3 חלופות נוספות.

כל כך פשוט אבל כל כך שווה את התוצאות.

שיעור קליקים על קישור
אותו המודל גורם לנו לבדוק את שיעור הקליקים (CTR) או את התוצאה הנבדקת ואת רמת ההשפעה של הנתון הנבדק מול חלופות

בדיקת A/B היא ממזמן סטנדרט בעולמות השיווק והפרסום ומשתמשים בה ברמה היומית לבדוק פרמטרים שונים בכדי לשפר את הקמפיינים שלנו ולבדוק את מידת ההשפעה שלהם.

לקריאת המאמר ״ המוצרים המשלימים עוזרים לך למכורת את המוצר העיקרי״

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב