שיווק תדמיתי

זה לא נכון למדוד שיווק תדמיתי בכלים של שיווק מבוסס תוצאות

יוצא לי המון לכתוב על מיתוג והחשיבות בבנית מותג בעסקים.

למרות שאני סבור שרבים מבינים את החשיבות בשיווק תדמיתי לעסקים, הדיגיטל הכל כך מדיד עם כל כך הרבה נתונים הביא למצב שרבים משתמשים באותם הכלים לניתוח קמפיינים מבוססי תוצאות לקמפיינים מבוססי תדמית.

אומנם המדדים והנתונים הם חשובים, אך עלינו לבדוק פרמטרים ונתונים אחרים לא פחות.

באחד מהראיונות של סיימון סינק, המראיין שאל אותו על הספרים שכתב.
״איך זה להיות כותב שנכנס לרשימת רבי המכר של ה new york times?״
התשובה של סינק הייתה מפתיעה.

סינק התחיל את התשובה בכך שהסביר שהעברת הנושאים וקידום האג׳נדות שלו, חשובות לו ״מעוד מכירה״ והוא העלה את נושא מדד ההשפעה.
הדוגמא שנתן סינק היא שרבים קוראים ספרים בכדי ״להרגיש חכמים״ או בשביל לתת מתנה.

עליה במכירות בעקבות שיווק תדמיתי
כאשר אנו עושים מהלך שיווק תדמיתי הפרמטר החשוב ביותר הוא מדד ההשפעה על קהל היעד. בשונה משיווק מבוסס תוצאות בו אנו בודקים את הכסף בקופה באופן ישיר לפעולה, בשיווק מהסוג הזה פעולת העליה במכירות תבוא לאחר ההשפעה המיוחלת על קהל היעד

לכן אם כמה שמדד המכר של הספר חשוב הדבר החשוב ביותר בעיני סינק הוא ההשפעה והפצת המסרים הכתובים.
לכן סיכם סינק בתשובה שהוא מעדיף שקוראים אשר נהנו והתחברו לספר יעבירו אותו לעוד 4 אנשים שיקראו מאשר שימכרו 4 ספרים שסתם יישבו במדף הספרים.

התחברתי לאותה התשובה משום שבכדי לייצר השפעה אנו צריכים להעביר את המסרים.

כך גם בשיווק. נתוני הדיגיטל יכולים להיות מצויינים אך רק לפיהם יהיה קשה לנו למדוד את ההשפעה על קהל היעד והאם הצלחנו במאמצים הפרסומיים שלנו להעביר ולתקשר את המסרים שלנו לעולם.

לדוגמא:

אחד המדדים שרבים מהקמפיינרים אוהבים לבדוק הוא הCTR (שיעור קליקים על הקישור) או בפשטות אחוז המקליקים מחשיפה.
אותו מדד יכול לתת לנו אינדקציה על התאמת הקהל לתוכן והתוכן לקהל.
אך אם כמה שאותו מדד חשוב על ידי יצירת סקרנות ניתן דיי בקלות להעלות אותו על שימוש בשיטות העובדות על ייצר הסקרנות ובכך להעביר גולשים מהפלטפורמה המקודמת ליעד הנפרד.

האם זה אומר שהמסר הועבר לאותו הלקוח?
האם הצלחנו ליצור השפעה?

יכול להיות אבל לא בטוח.

כאשר אנו עושים פעולת תדמית ושיווק תדמיתי נכון ומדויק, כזה שמשפיע על קהל היעד אנו נרגיש זאת ברצפת המכירה. אנו נשמע את זה מאנשי המכירות ונראה זאת בשביעות רצון הלקוחות ובהעלת ביקושים למותג. זה הסימן שאתם מחפשים.
כאשר אנו עושים פעולת תדמית ושיווק תדמיתי נכון ומדויק, כזה שמשפיע על קהל היעד אנו נרגיש זאת ברצפת המכירה. אנו נשמע את זה מאנשי המכירות ונראה זאת בשביעות רצון הלקוחות ובהעלת ביקושים למותג. זה הסימן שאתם מחפשים.

כל דוגמא שאתן מהמדדים המוכרים שכולנו משתמשים בהם ביום יום שלנו לא יענו על השאלות האלה בוודאות.

אז מה כן כדאי לעשות?

מיתוג ושיווק תדמיתי הם מדדים אשר קורים בראש של הלקוחות שלנו. לכן גם אם הצלחנו באותה פעולת שיווק אנו נרצה לבדוק בנוסף מדדים אחרים.

את אותם המדדים אשר נרצה לבדוק ואת התשובות שאנו מחפשים נקבל היישר מרצפת המכירה.

אם ביצענו קמפיינים מסויימים אשר אמורה להית להם השפעה מסויימת נרצה לבדוק מה קורה בפועל.

לדוגמא:

אם מדובר בפרויקט נדל״ני בו רצינו להעביר מסר של קבלן שנותן אחריות כפולה מכל הפרויקטים באיזור כי הבנו שאותו הנתון מבדל אותנו ונותן לנו ייתרון משמעותי.

אנו נרצה לשמוע מאנשי המכירות האם האנשים אשר הגיעו לפגישות מגיעים עם אותו מטען מבחינת מודעות?
האם אותו נתון משך לקוחות חדשים?

האם באמת? אם בכלל הייתה השפעה על כמות הפניות שקיבלנו מאותה המהלך לעומת נסיונות קודמים ומסרים אחרים.

בנוסף ישנם מדדים אחרים נוספים שיכולים להעיד לנו על כך, מדדים כמו:

  • האם הפגישות התארכו או התקצרו?
  • האם יותר קל לסגור את הלקוחות?
  • האם יש יותר אמון מהלקוחות?
  • אחוז הסגירות מהפגישות?
  • האם סוג השאלות השתנה?
  • רמת המוכנות והבשלות של הפגישות?
  • האם כמות הפולואו אפ ירדה?
בעולם השיווק הדיגיטלים המדדים השונים יכולים מאוד לעזור לנו להבין אם אנחנו בכיוון אך להתבסס רק על הפעולות מכירתיות ועליית תקבולים מיידית לא תמיד הפתרון לכל עסק ולכל מטרה שיווקית. לכן חשוב בפרסום תדמיתי להשתמש במדדים נוספים
בעולם השיווק הדיגיטלים המדדים השונים יכולים מאוד לעזור לנו להבין אם אנחנו בכיוון אך להתבסס רק על הפעולות מכירתיות ועליית תקבולים מיידית לא תמיד הפתרון לכל עסק ולכל מטרה שיווקית. לכן חשוב בפרסום תדמיתי להשתמש במדדים נוספים

כאשר נשאל את השאלות הנכונות, ננתח את מה שיש לו משמעות בדיגיטל אך נוציא את המידע מהעולם האמיתי נוכל באמת להבין את ההצלחה של אותו מהלך שיווקי.

אך חשוב יותר, נדע האם להמשיך באותו הכיוון או האם כדי לשקול שינוי מסלול וחישוב מסלול מחדש.

לסיכום:

הנתונים בדיגיטל חשובים. אני לא אומר לרגע שאנו צריכים להתעלם מהם אך חשוב במיוחד בקמפיינים תדמיתיים לבדוק את מידת ההשפעה והגישה של הלקוחות כלפי בית העסק.
האם הצלחנו להשיג ולהטמיע את המסרים שמצאנו אותם חשובים וברוב המקרים יהיה קשה לדעת זאת באמצעות המדדים שאנו רואים בדיגיטל בלבד.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב