מיתוג עסקים, איך עושים את זה נכון?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

בישראל יש נטייה לייחס את המילה "מיתוג" לשפה הגרפית והלוגו, אך מיתוג הוא הרבה יותר מזה.

המיתוג הוא ההרגשה והתפיסה של הלקוחות שלנו והלקוחות הפוטנציאלים שלנו כלפינו.

המונח הקרוב ביותר למיתוג בעברית הוא "מוניטין".
מיתוג זה לא לוגו, הוא הרבה יותר!

מיתוג זה לא לוגו.

לוגו הוא סממן שמאפיין את העסק, אבל מיתוג עסקים הוא לא לוגו או צבעוניות. חשוב להבין זאת שניגשים לתהליך מיתוג לעסק חדש או עסק קיים.

בכדי להצליח להעביר את המסרים שלנו לעולם, צריך לשמור על אחידות ולבנות אסטרטגיה מיתוגית מקיפה. בעזרת האסטרטגיה, נוכל לנסות לגרום לקהל המטרה שלנו לתפוס אותנו כפי שאנחנו רוצים להיתפס.

מדובר בפעולות רבות אשר מכוונות למטרה מסויימת.
הרחבתי על כך במאמר ״מיתוג הוא כמו סיפור אהבה"

אז איך באמת יוצרים מיתוג מנצח?

חקר קהל היעד.

בכדי שהמיתוג שלנו יעבור בצורה הטובה ביותר, חלק מהתהליך מיתוג עסקים הוא להבין מי קהל היעד שלנו, אילו דברים הם אוהבים, מה הרצונות שלהם, ומה התשוקות שלהם.
לדמות/דמויות האלה נקרא פרסונות שניקח אותם בחשבון בבניית המותג
במאמר ״איך בונים פרסונה״ תוכלו להבין איך עושים זאת שלב אחר שלב.

מה אנו רוצים לשדר?

לאחר שהבנו מי קהל היעד שלנו ומה מעניין אותם, נוכל להבין מה אנו רוצים לשדר בכדי שנוכל להשתלב בחיים של אותם הלקוחות. איך בעצם המוצר/השירות שלנו ישרתו אותם בחיים, מה אנו רוצים שהקהל שלנו ידע על המותג שלנו (הסיפור שלנו), ואיך נוכל לספר אותו בצורה מעניינת בכדי ליצור חיבור עמוק יותר עם קהל היעד.

המבחן של מרטי נומיאר

מציאת הUVP או USP
USP – unique selling proposition
UVP – unique value proposition

בואו נעשה פעילות קטנה!
בפעילות הזאת תוכלו לזקק באמצעות משפט אחד בלבד את הבידול שלכם מול השוק והתחרות ותדעו במה כדאי להתמקד בפרסום ובשיווק שלכם.

חשבו טוב, מה המוצר העיקרי שלכם, באיזה שוק אתם פועלים ומה הייחודיות שלכם.

דוגמאות:

חשוב לזכור

בהרבה מקרים, בדוגמאות שנתתי ובמבחן המציאות המוצרים הם לא בהכרח הטובים ביותר, לדוגמא, כל מסטיק יוריד את רמת החומציות בפה, כל אבקת כביסה סבירה תנקה את הלבנים ותחזיר את החיים לבגד.
אלו יתרונות שהמותגים בחרו לנצח בהם וכך גם אתם יכולים.

  • כמובן שחשוב להבין שלא מדובר בשורת מיצוב, אלא רק בשביל להבין את הבידול שלנו מול המתחרים.
אם יש לכם נהלי עבודה למה שלא יהיו לכם גם נהלי מותג?

את המידע שאספנו, את המסקנות, את החומרים הגרפים והשפה שבחרנו אנו נתיג בספר מותג

ספר מותג

ברוב המקרים ספר המותג הוא ספר הוראות עיצוב ושפה גרפית. אך מותגים המנוהלים בצורה סדורה מתייחסים לספר המותג כ״ספר הוראות״, תפעול, והדרכה לעובדים חדשים בארגון. מעבר להוראות הגרפיות.

ספר המותג צריך לכלול:

חזון המותג

איך המותג רוצה להיתפס בקרב הקהלים השונים, מה מטרתו של המותג בעולם ואיך הוא רוצה להוביל לשינוי, לחדשנות ולעשייה.

ערכי המותג

מה הם הערכים שהמותג רוצה לשדר? על אילו ערכים הוא נשען. באמצעות הערכים ניתן להתחבר לקהל היעד וליצור הזדהות.

כאשר יש קו ברור ואחיד למותג הרבה יותר קל לשמור על אחידות ולעקוף את הנהלים

בחירת טון ושפת המותג

בכדי ליצור חיבור אמיתי והזדהות למותג צריך להיות טון ייחודי, שפה שבה המותג מדבר בה דבר שאנו יכולים ליצור כאשר אנו מבינים מיהו המותג שלנו. בשביל לעשות זאת אני ממליץ לעשות תהליך של ״האנשה״ למותג כזה שיש לו תשוקות, חשיבה, חזון ומטרות.

אסטרטגית המותג

למה בחרנו להציג את המותג באור שהצגנו אותו. איך המותג תורם להשגת היעדים העסקיים

בידול

איך בחרנו להיות שונים ולהתבלט בשוק התחרותי

דוגמא לספר מותג של אוניברסיטת תל אביב

גם עסק קטן יכול להיות מותג!

מותג לא חייב להיות נייקי או גוגל.

מותג יכול להיות קונדטוריה שכונתית שהמאפים, השירות והיחס אישי וחמים. כשאתה נכנס קוראים בשמך ושואלים ״נביא לך את הקבוע?״.

מותג יכול להיות מוסך שבשניה עולה על תקלה, מתקן ביסודיות ודואג לך להסעה עד שהרכב יהיה מוכן.

מותג יכול להיות סופר שכונתי שבגלל שאתה לקוח קבוע מידי פעם מפתיע אותך עם אוכמניות טריות במתנה במעמד הקופה.
מותג קטן לגדול דואג להפתיע אותך ולרגש אותך ולגרום לך לחשוב עליו באור חיובי וברגע שתצטרך את השירות או המוצר שלו הוא הראשון והאחרון שיעלה לך בראש.

כל עסק צריך להיות מותג.

לסיכום:

אנשים אוהבים לקנות מותגים. מותגים מייצרים אמינות, שונות ותחושת בטחון אצל קהל הלקוחות כמו גם את ההרגשה ״עשיתי את הבחירה הטובה ביותר״ מותג טוב מייצר זמינות מנטלית. הזכירות והזמינות גורמים ללקוחות לחזור ולרכוש מאותו המותג פעם אחר פעם.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש