עסקים

ממשיכים לעשות עסקים – גם בזמן משבר

נמאס לי ואני בטוח שלעוד המון עסקים לקרוא ולשמוע ״תעשו מהלימון לימונדה״.

אין פה לימון ובטח לא לימונדה, אנו נמצאים באמצע של המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידעה האנושות ב100 שנים האחרונות.

עסקים קורסים ונסגרים וגם עכשיו שהתחלנו לחסן אנו נמצאים בסגר שלישי במספר.

אין לימון ובטח לא לימונדה - עסקים קורסים ונפגעו קשות. אפשר ורצוי לעשות שינויים בשביל לא לצאת מהמשחק אבל כמו שמדי צרפתי אומר: ״לימונדה זה לא!
אין לימון ובטח לא לימונדה – עסקים קורסים ונפגעו קשות. אפשר ורצוי לעשות שינויים בשביל לא לצאת מהמשחק אבל כמו שמדי צרפתי אומר: ״לימונדה זה לא!

בהמשך הפוסט אתן 3 דוגמאות לדברים שכדאי לעשות ו3 דוגמאות לדברים שלא כדאי לעשות אז ממליץ לכם לקרוא עד סוף.

חשוב שתבינו שהדרך הראשונה להתמודדות עם בעיה היא להבין שיש בעיה להסתכל לה בעיניים ולהתחיל להתארגן מחדש.

אז נעבור לסעיפים שיעזרו לנו לעבור את התקופה הקשה הזאת (משבר הקורונה) שכל המשק חווה וגם אם ידובר במשבר אחר ובגלל גורם אחר

כמו בכל משבר החזק הוא זה שיודע לעשות התאמות מהירות, שינויים בהתאם לרוח התקופה, לחזור בהדרגה לפי הצורך והביקוש תוך שמירה על קשר עם הלקוחות ופיתוח המותג והמוניטין של העסק.

לצערנו לא כל העסקים יצליחו לחזור מהמשבר אבל אני בטוח שאלה שכן הם אלה שעשו את ההתאמות המהירות.

משבר
עסקים מחכים להיום של אחרי- להתאושש ולהצליח להרים את הראש ולאסוף את השברים

דברים שכדאי לעשות:

להתנהל תקציבית בצורה מתונה

להשאיר עובדים חיוניים בלבד (עובדים יצרניים שבלעדיהם לא יכול להכנס כסף) את כל שאר העובדים לשחרר לחל״ת.

בנוסף לכך חשוב להבין שגם כשנחזור לשגרה, אנו לא נחזור לאותה השגרה שהכרנו ובטוח זה לא ייקח יום או יומיים.

אז גם את החזרה של כל העובדים, לעשות באותה הצורה מתונה ולהחזיר בחלקים לפי צורך, כנ״ל על רכישת סחורות מהספקים השונים.

לפרסם

חשוב להשאר בתודעה ולא להעלם, לשמור על קשר עם הלקוחות בדיגיטל בצורות שונות ויצירתיות.

להשתמש בכלים של ״מודעות למותג״, ״תפוצה״ ו״מעורבות״ ולנסות לשמר את המערכות יחסים שבניתם, בנוסף זה זמן נהדר לשפר מראה של הנכסים הדיגיטלים ולבדוק שכל הפרטים נכונים ומעודכנים.

דיגיטלזציה

עסקים שהשכילו לפני פרוץ המגיפה לייצר נכסים דיגיטלים שיאפשרו להם מכירה מכוונת, שירותי משלוחים ושירות מרחוק יכולים להפעיל אותם ולהשקיע את כל המשאבים בהם.

קורסים אונליין ששווקו בעבר, זה הזמן להחזיר אותם לחיים ולהשתמש בכל מה שיכול להתאים לרוח התקופה.

אציין שוב שזהו לא זמן נכון להשקיע כספים רבים בתהליכים עמוקים ויצירת תשתיות רחבות, אלה רק להשתמש במה שקיים או בדברים שדורשים סכומים נמוכים.

למאמר ״לפעמים צריך לשנות אסטרטגיה

עסקים שהיו להם תשתיות של עבודה מרחוק, מכירה בדיגיטל הם עסקים שיצליחו הרבה יותר להתגבר על המשבר
עסקים שהיו להם תשתיות של עבודה מרחוק, מכירה בדיגיטל הם עסקים שיצליחו הרבה יותר להתגבר על המשבר

דברים שלא כדאי לעשות:

הרפתקאות עסקיות

זה לא זמן לניסויים, לא זמן להרפתקאות. נסו לראות איך להתמודד עם המצב ולייצר הכנסות עם המוצרים/שירותים שכבר קיימים אצלכם.

להמשיך כאילו לא קרה כלום

אז כמו שאמרתי בהתחלה, אנחנו בעיצמו של משבר כלכלי עצום ואומנם מחירי המדיה בפרסום ירדו אך ההמרות (פגישות וסגירות בפועל) ירדו משמעותית.

חשוב לחתוך בתקציבים שהלכו לקמפייני לידים ולנטב את הכסף למקומות שאציין בהמשך. כל מה שעבד בשגרה לא סביר שיעבוד עכשיו והמצב דורש הערכות מחדש.

להפסיק לשווק ולפרסם

המנוע שמכניס כסף לעסק שלנו הוא השיווק והפרסום ומשום מה עדיין אני רואה בעלי עסקים רבים שבזמן משבר, הדבר הראשון שעוצרים זה את תקציב הפרסום והשיווק.

נכון, צריך לקצץ אבל חשוב לא להעלם! להמשיך לפרסם, לדבר עם הלקוחות ולהעמיק את מערכת היחסים איתם.

למאמר איך משבר הקורונה השפיע על הדיגיטל?

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב