האם צריך אתר אינטרנט

האם צריך אתר אינטרנט בשנת 2021?

יצא לי לפגוש לא מעט עסקים, שכשאני מבקש לראות את אתר האינטרנט שלהם, אני מקבל קישור לעמוד הפייסבוק העסקי, ובמקרה היותר גרוע, קישור לפייסבוק הפרטי.

תירוצים כמו – ״למה אני צריך אתר אינטרנט? גם ככה כולם בפייסבוק״ שמעתי לא מעט פעמים. בתגובה, יש לי שאלה מתבקשת – מה יקרה אם מחר לא יהיה פייסבוק? הרי כבודו של עמוד עסקי בפייסבוק במקומו מונח, אך הוא אינו הטרטוריה הפרטית שלכם, הוא אינו נכס ישיר שלכם, ואתם נמצאים שם ב”שכירות”, כפופים לחוקים ולהגבלות של הפלטפורמה.

אתר אינטרנט
פייסבוק ואינסטגרם הם לא תחליף לאתר

פייסבוק ואינסטגרם אינם תחליף לאתר אינטרנט

שלא תבינו לא נכון, פייסבוק או אינסטגרם הם מקומות מעולים להעברת מסרים ותקשורת עם קהל הלקוחות. הם מקומות שחשוב להיות בהם, וקל ללקוחות למצוא אותנו. ובכל זאת, פייסבוק ואינסטגרם אינם תחליף לאתר שנראה טוב ומעביר את הסיפור של בית העסק אותו אתם משווקים.

תוכן שמתאים לכל לקוח

באתר אינטרנט כמו בכל נכס דיגיטלי, חשוב שיהיה תוכן איכותי, תוכן שמתאים לכל לקוח פוטנציאלי בכל שלב בו הוא נמצא מול בית העסק שלנו – למשל קהל שאינו מכיר את המותג, קהל שרכש מהמותג בעבר, קהל ששמע על המותג מחבר, קהל שראה פרסום ברשתות החברתיות וכו’.

בעזרת התוכן שבאתר, נוכל לענות על כל שאלה של כל לקוח פוטנציאלי.

דוגמא לתוכן שכולנו מכירים כמעט מכל אתר:

  1. עמוד אודות – בו נספר על בית העסק שלנו, על החזון שלנו, ועל ערכי המותג. יש שישתמשו בקופי שונה לקטגוריה כמו: “למה אנחנו?” “קצת עלינו” וכו’. כמובן שהתוכן בקטגוריה זאת מתאים לקהל אשר אינו מכיר את המותג, וזהו זמן מצויין להבהיר ללקוחות חדשים למה כדאי להם לרכוש מאיתנו.
  2. השירותים שלנו – מהו המוצר שלנו, מה מיוחד בו, מה הכדאיות שלו והייחודיות שלו.
  3. מחירון – עלות המוצר או השירות שאותו אנו מציגים. מידע זה יכול להיות רלוונטי ללקוחות אשר השתכנעו שהמוצר טוב, הם בהחלט מוכנים לרכוש, ומחיר אטרקטיבי יכול להוביל לסגירת עסקה.
  4. בלוג/מאמרים – בחלק זה נעביר את התוכן שיכול לענות על כל שאלה או חסם אצל לקוחות פוטנציאלים, וננסה להיות ברורים ומדויקים בכל התוכן שעולה. (חשוב לא להעמיס)
באתר ניתן להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים חוויה מעניינת שונה ולא גנרית

יתרונות של אתר אינטרנט

  • אמון – אתר אינטרנט מסודר ומזמין, מעודד יותר אמון כלפי העסק מצד הלקוחות.
  • העברת מסרים עמוקים יותר – כאשר אדם נמצא בתוך האתר שלנו הוא פתוח יותר לקבל מאיתנו תכנים, תשומת הלב שלו ממוקדת בנו, וזה הזמן שלנו להציג בפניו את מגוון השירותים/מוצרים שברשותנו.
  • נכס בשליטה מלאה – בשונה מרשתות חברתיות, באתר יש לנו שליטה על העיצוב והנראות. כך הבידול הגרפי שלנו עובר בצורה טובה יותר, כמו כן גם חווית הלקוח מתחזקת.
  • לקוחות חדשים – לקוחות מחפשים ביטויים רבים ברשת החיפוש. בעזרת אתר משלנו אנו יכולים להתקדם בתוצאות החיפוש, ולמשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט שמחפשים מילות מפתח מאותו התחום. (קידום אורגני דרך גוגל).

כמובן שבכל אתר אינטרנט יכולות להיות קטגוריות שונות ומגוונות שתלויות בסוג האתר, וסוג המוצר. חשוב להבין שהאתר הוא נכס דיגיטלי שהוא שלנו, ויש באפשרותנו להשיג המון לקוחות משלמים ולייצר נתיב הכנסה קבוע.

כאשר אתר אינטרנט צובר וותק, איכות תכנים ומילות חיפוש, הוא מתחיל להיות מדורג במנועי החיפוש ולהתקדם בהם, דבר שיכול לייצר המון תנועה והתעניינות מלוקוחות חדשים, ללא כל מאמץ מצידכם.

אז אחרי שהבנו את החשיבות של אתר אינטרנט, נעבור בקצרה לדפי נחיתה –

דף נחיתה הוא עמוד אשר מוכוון למטרה אחת ויחידה. בדף נחיתה בשונה מאתר נתרכז במוצר/שירות אחד אותו נרצה לקדם, ונעביר את הלקוח הפוטנציאלי סדרת מסרים קצרה. בסופה, נדרוש ממנו הנעה לפעולה בין אם ברכישה, ובין אם בהשארת פרטים.

חשוב להבין את ההבדלים המהותיים בין השניים, ולהשקיע בנכסים דיגיטלים שבבעלותכם – ליצוק לתוכם תוכן וערך, ולתת להם לצבור וותק.

העבודה הזאת משתלמת, ובעתיד האתר יכול להיות מקור תנועה גדול לבית העסק שאותו אתם משווקים.

למה בחרתי בחברת SPD לאכסון האתר שלי?

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב