פרסום

הפרסום עובד, אבל איך עושים את זה?

כבר נמאס לקרוא על כמות המסרים הפרסומיים שאדם נחשף אליהם ביום, מדובר באלפים ואת זה כולם יודעים. הקושי הגדול ביותר הוא להצליח להתבלט עם מסר פרסומי שמצד אחד מתאים לעסק אותו אנו מפרסמים ומצד שני מספיק מעניין בכדי למשוך את תשומת הלב.

למה כל כך קשה להצליח במהלכי פרסום שונים?

ליצור מודעה פרסומית, קופי וגם ויזואל טוב הרבה חברות ואנשי מקצוע יודעים לספק אבל הרעש רק מתעצם משנה לשנה וניהיה קשה יותר ויותר לתפוס את תשומת הלב של הלקוח ולגרום לו לעצור, להתעניין, לקבל אמון ולרכוש. 

הרעש רק הולך וגדל ולתפוס את תשומת הלב של הקהל הולך ו יהיה קשה יותר

נתחיל באתגר הגדול מכל: לתפוס את תשומת הלב של הקהל

כשמדברים על תשומת לב ופרסום זה תמיד מתחיל ונגמר בקריאטיב. ללא ספק אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת מהלך פרסומי אבל, כבר דיברנו שרבים היום יודעים לייצר תכנים טובים וקריאטיב טוב אז איפה אנחנו יכולים להכנס? אם כמעט כל מהלך פרסומי (שנעשה על ידי אנשי מקצוע) נעשה בצורה ראויה הרי שיש לנו את אותה הבעיה. אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה ואנחנו עוד מודעה פרסומית, עוד מודעה שמנסה ״לגנוב״ את תשומת הלב. 

גם במקרה הזה הכסף לא משקר.

בד״כ פרסום יקר יותר הוא בעל אמון גבוה יותר

אחת מהתובנות המשמעותיות שלמדתי במהלך השנים היא שפרסום שמפוזר נכון, במדיות שונות ותופס את קהל היעד בכמה שיותר נקודות מפגש הוא פרסום שעובד טוב יותר. הופך לזכיר יותר ובד״כ עם משתמשים במחקר נכון, בודקים את הקריאטיב ובמחקר יודעים איפה קהל היעד נמצא. התוצאות מצדיקות את המחיר של ההשקעה ברכש המדיה ובד״כ אלו מהלכים שמחזיקים לזמן ארוך יותר. 

מוכנים להשקיע בהכל, רק לא בשיווק ובפרסום

רבים מבעלי העסקים שפגשתי היו מוכנים להשקיע. הם היו מוכנים לשפץ, לשבור, לייבא, לייצא, לעשות שינויים אבל איכשהו שהיה מדובר על השקעה גדולה בפרסום היה להם חשש. תמיד יש את הפחד שמהלך לא יצליח. 

יש להרבה מהעסקים הקטנים והבינוניים מאין הרתעות מפלטפורמות אופליין ומפלטפורמות ״יקרות״ אחרות.(כפי ששמתם לב ה״יקרות״ בגרשיים משום שאם משתמשים בהם בצורה טובה הן יכולות להצדיק את עצמן – בדיוק כמו כל פלטפורמה אחרת)

פחד של אחרים ייתרון לאמיצים!

איפה שיש יותר סיכון יש יותר כסף

אין דבר כזה להצליח בגדול בלי לקחת סיכונים, אם רוצים להצליח וליצור מהלך שיעורר שיח והד צריך להשקיע ולפעמים לא מעט כסף.

רבים מבעלי העסקים חושבים ״כולם ברשתות החברתיות, אז אני ישקיע שם ורק שם״ הם רק שוכחים שאנשים גם נוסעים לעבודה ובדרך יש בילבורדים, מכוונים, נכנסים לקרוא כתבה מעניינת במקומון, יש עדיין קהל (אומנם קטן ובוגר יותר ברוב המקרים) לעיתונות המודפסת, הטלויזיה כלי היא משמעות ענקית (ב2019 תפסה את אותו המשקל בדיוק כמו המדיה הדיגיטלית בהוצאות הפרסום), פרסום במגרשי הספורט ועוד ועוד. 

פרסום יכול להיות בכל מקום, צריך לדאוג שהוא מתקשר ונכון למותג וקהל היעד נמצא שם

אם כולם עושים לבן תעשה שחור

כאן בדיוק נכנסת ההזדמנות, צריך לפתח ״שריר״ והרגלים של חשיבה שונה.

דוגמא לטריק בפרסום בגוגל אדוורדס.

התחרות בדף הראשון בגוגל היא סופר קשה, בביטויים מסויימים נקבל עלויות לקליק של עשרות שקלים, (לקליק!!) עכשיו, נכון הלקוח שמחפש הוא עם כוונת הרכישה ברמה הגבוה ביותר אבל אמרנו שצריך לחשוב שונה נכון?

אם יש לי לקוח עם תקציבים נמוכים מהמתחרים, אני נוהג להשתמש בביטויים ובמילות החיפוש שהלקוח חיפש אך אני לא משחק עם כולם באותו המגרש. 

אני הולך ונפגש עם הלקוח ביוטיוב. 

לחשוב שונה, לא ללכת על המובן מאליו

מה הייתרונות?

  • אני לא מופיע באותו העמוד בדיוק עם כל המתחרים שלי. 
  • העלות שלי לשטח פרסום זולה הרבה יותר.
  • במקום להופיע עם משפט קצר והנעה לפעולה לאתר אני יכול לחזור אליו עם וידיאו מושקע והרבה יותר מסרים וייתרונות
הלקוח הוא אותו הלקוח המפגש איתו שונה ובמגרש אחר.
מיותר לציין שהתוצאות מעולות!

(כמובן אם ריאלי להתחרות בשטח הפרסום בגוגל אני עושה זאת אבל היה לי חשוב להציג גישה שונה, עוד משהו שיוכל לחזק אצלכם את ״שריר המחשבה השונה״)

אומנם הדוגמא שנתתי לקוחה מהדיגיטל אבל בכל תחום ניתן לזהות היכן המתחרים לא נמצאים ואם קהל היעד שלנו נמצא שם להיות אלה שיבלטו ויזהרו שם וכן, גם אם מדובר בפרסום אופליין (רַחְמָנָא לִיצְלַן)

להיות שונה כל כך שלא יוכלו להתעלם ממכם

רוצים לדעת כמה כסף אתם צריכים בכדי להגיע ליעדים שלכם?

לסיכום:

בכדי שמהלך פרסומי יצליח צריך כמה שיותר נקודות מפגש עם הלקוח בכמה שיותר פלטפרומות. לקריאטיב יש משמעות אדירה וחזקה אך בשל העובדה שהרמה של כל המותגים תמיד עולה צריך להיות סופר יצירתיים ולעבוד על שריר ״המחשבה השונה״. יש לנסות למצוא דרכים יצירתיות ובדיקת שטחי פרסום שרבים נמנעים מהם בכך למצוא ערוצים חדשים לפרסום. והחשוב ביותר  לבצע מחקר מקיף (מי הקהל שלנו, איפה הקהל נמצא, מה הוא אוהב לצרוך ועוד) בכדי למזער סיכונים לדאוג שעשינו את הכל כדי שמהלך יצליח.

מארטי נויימאייר כתב ספר שנקרא The Zag

ואני ממליץ למי שרוצה להעמיק בנושא הייחודיות לקרוא אותו. כשכולם עושים זיג, תעשה זג.

אסיים בציטוט של מארטי.

“יש שתי אפשרויות: לעשות מה שכולם עושים, רק טוב יותר, זול יותר או מהיר יותר. או לעשות משהו שונה בצורה מובהקת.״

עוד דרכים לחדור את הרעש הפרסומי בקליק כאן

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב