פסיכולוגיה שיווקית

5 שיטות בפסיכולוגיה שיווקית שיגרמו ללקוחות לקנות

בפרסום יש המון פסיכולוגיה, כדי להצליח למכור ולעניין את הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אנחנו צריכים לרגש אותו, לחדש לו ולתת לו הצעה שהוא אינו יכול לסרב לה.

בפרק הזה אתן לכם 5 שיטות שיווק שונות שמפרסמים ברחבי העולם משתמשים על בסיס יום יומי כדי לגרום ללקוח לקנות יותר.

פסיכולוגיה שיווקית ותחבולות פרסום ושיווק על המח האינושי
  1. האנשה ואפתיה – שיטה זאת מתייכסת לכך שאנו בתור בני אדם יוצרים קשרים אפילו לחפצים, כולנו מכירים את החבר שלרכב שלו יש שם, בובת פרווה שהילד קרא לה בשם חמוד. הדבר יוצר אמפתיה למוצר וזהו טריק שאנו יכולים להשתמש בו גם על המוצרים שלנו. טריק נוסף באותו הנושא הוא האנשה, רבים מהמוצרים המובילים בעולם בחרו להשתמש בחיה מצויירת או ליצוק תכונות אנוש לחפץ דומם כדי לקרב את קהל הלקוחות הפוטנציאלים, ניתן לראות זאת לדוגמא בדגני הבוקר טריקס עם השפן, טוני הטייגר. הדבר יוצר קשר ריגשי שהוא חשוב מאוד למותג ולמוצר
  2. המפרסם שאינו מפרסם – טריק שמשתמש בפסיכולוגיה הפוכה שהמסר הוא שונה מכל מה שאנחנו יודעים על עולם הפרסום, מפרסמים אמיצים משתמשים בשיטות פרסום אלו, דוגמא לפרסומים בסגנון, אם אתה לא רעב, הפרסום הזה לא בשבלך, אם אתה לא צריך לקוחות חדשים, דלג למודעה הבאה.
  3. מלכודת התמחור – מלכודת התמחור היא שיטה מדהימה שעובדת ללא הפסקה, ניתן לראות אותה כמעט בכל אתר מכירות, אתר שמציע שירות מסויים ובאתרי תוכנה וחבילות למוצרים טכנולוגים. אז איך זה עובד? מאוד פשוט, נבין זאת על ידי דוגמא: נניח שאנו חברה אשר נותנת שירותי פרסום, והשירות הטוב ביותר שלנו שאותו אנו רוצים לקדם הוא חבילת פרסום ברשתות החברתיות. על אותו השירות אנו גובים 3000 ש״ח. בכדי למכור את המוצר אנו צריכים ליצור חבילה זולה יותר אך בתוספת קטנה מקבלים שדרוג משמעותי לשירות. אז נעשה שהחבילה הראשונה שלנו תעלה 2700 ש״ח חבילת פרסום בפייסבוק וב3000 ש״ח חבילת פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם הרי שלהוסיף 300 ש״ח בשביל לקבל עוד מוצר חשוב זה מאוד כדאי, כך נעשה גם עם המחיר הגבוה, ניצור חבילת פרימיום במחיר גבוה אשר ישאיר את החבילה שאותו אנו רוצים למכור כאטרקטיבית ביותר. חבילת המענה המהיר + 5 תיקונים בנוסף ב5000 ש״ח כך שיש לנו 3 חבילות שיש מוצר שאנו רוצים למכור אשר הוא האטרקטיבי ביותר. 
  4. מחיר מוגזם! – בשיטה הזאת ניתן דוגמא של תפריט מסעדה, תמיד חשוב לשים בתפריט המסעדה מנה אשר יש לה מחיר מוגזם בראש כל קטגוריה. המוח האנושי עובד בצורה כזאת שכאשר הוא מבחין במוצר היקר הוא מקטלג את המוצר כבסיס למחירים של אותה המסעדה כל דבר שיהיה זול משמעותית יראה פתאום אטרקטיבי הרבה יותר גם אם מקומות אחרים מוכרים את אותו המוצר בדיוק במחיר זול יותר. 
  5. גרואן טרנספר – זהו מסלול מוכן מראש שאנו מעבירים את הצרכן שלנו בכדי שיקנה יותר, השיטה הומצאה על ידי הארכיטקט ויקטור גרואן. השיטה פופולארית במיוחד בקניונים, סופר מארקט ובעוד מקומות, דוגמא נפלאה לכך היא בסופר מרקט, פעם שמתם לב שהחלב בצד אחד של הסופר והלחם בקצה השני? הדבר יגרום לכם לעבור דרך עוד מוצרים ולקנות יותר, עוד דוגמא נהדרת לכך היא ענקית הריהוט איקאה אשר מכניסה אותך למסלול שגם היא בחרת מוצר אחד אתה צריך לעבור דרך כל המוצרים עד שתגיע לקופה, נסו לחשוב איך אתם יכולים ליצור מסלול שכזה ללקוחות שלכם הדבר יעמיק לכם את המכירה.                                                    

קיימות שיטות וטריקים בפסיכולוגיה שיווקית שעוזרות להתעלות וליצור תחבולות על המוח האנושי, תמיד חשוב לזכור ולהבין איך להשתמש בשיטות בחוכמה וליצור אצל הלקוח חוויה טובה וחיובית ומהצד השני יעמיק את הקניה ויהפוך להיות לקוח חוזר ונאמן. 

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב