7 דוגמאות לאסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיית שיווק – שבע אסטרטגיות מנצחות

כמו שציינתי במאמר על אסטרטגיה, אסטרטגיית שיווק היא נחוצה והכרחית לכל עסק שרוצה ליצור פעולות מוצלחות וארוכות טווח. במאמר זה ניתן 7 דוגמאות לאסטרטגיות שיווקיות שתוכלו ליישם בבית העסק שלכם. 

אסטרטגיית שיווק טובה יכולה לעזור לסדר את הפאזל ולצאת בטקטיקות שיובילו למטרה הגדולה
  1. הזדמנות האפ-סייל – אסטרטגיית שיווק זאת נשענת על קהל הלקוחות הקיים והנאמן של המותג שלכם. באסטרטגיה זו נמציא מוצר/שירות חדש, ובכך נגדיל את סל הקניות אצל הלקוחות וכתוצאה מכך את מחזור המכירות שלנו.
  2. קרוב לסגירה – באסטרטגיה זו נתמקד ונשקיע את מירב המשאבים בקהל “חם” שקרוב לסגירת עסקה. דוגמא טובה לאסטרטגיה זו היא הצעה של חודש נסיון חינם של השירות שלנו, לקהל שהיה בפגישות בשלושת החודשים האחרונים. במקום להשקיע את הכסף על פרסום, נשקיע אותו במתן חודש חינם לאותם הלקוחות. בכך חלקם או כולם ימשיכו בתור לקוחות פעילים שמשלמים.
  3. השקת מוצר – אסטרטגיה זו דומה לאסטרטגיות הקודמות, בכך שפונה לקהל לקוחות קיים. באסטרטגיה זו, ניקח את אחד ממוצרי הדגל שלנו ונמציא אותו מחדש עם מעטפת רעננה, ונפנה לקהל הקיים שלנו בכדי להשיג מכירות.
  4. המרות תנועה – באסטרטגיה זו נדרוש מהקהלים הלא פעילים שלנו “דמי רצינות”. הכוונה לאותם לקוחות שנמצאים בנכסים הדיגיטליים שלנו או מכירים את המותג, אך הם לא לקוחות פעילים. בשלב זה נבקש “דמי רצינות” בצורה של פגישה/קורס חינמי/להגיע ליום פתוח, וזאת בכדי לקרב אותם למותג. בעזרת אסטרטגיית שיווק זו נוכל לבצע מכירה לאותם הלקוחות אשר הפגינו רצינות.
  5. שליטה בנישה – אסטרטגיה זו היא שיטה שבה נאתר נישה מסויימת עם צורך מובהק ונשאף לשלוט בה. בכדי לשלוט בנישה, עלינו להיות המקצועיים ביותר – נשווק תוכן איכותי לאותם האנשים שצריכים את אותו המוצר/השירות. חשוב לציין שאסטרטגיה זו היא פעולה שלוקחת זמן וסבלנות. חשוב להתמקד בנישה אחת כדי להוות אוטוריטה.
  6. קהל חם – במסגרת אסטרטגיית שיווק זו ניתן דגש לקהל שלקח מעורבות עם המותג בצורה כזאת או אחרת. לדוגמא – מאגר הלקוחות שהתקשר למספר הכוכבית, קהל ששלח או קיבל מייל מהמותג, קהל שהראה מעורבות בפייסבוק או באינסטגרם. אותו קהל יקבל הצעה חדשה ומרעננת לצורך הגדלת הכנסות.
  7. תוכן קטלני – התוכן הוא המלך, תמיד היה ותמיד יהיה. ההתמקדות בתוכן מדוייק איכותי, כזה שבולט מעל המתחרים, מביא ערך ללקוח ומסייע לנו להיתפס על ידי הלקוחות הפוטנציאליים כמקצוענים ואמינים ללא פשרות. אותו הקהל שמחפש וצורך את התוכן האיכותי והבלעדי שלנו, מסומן בדיגיטל ופניה לאותם הלקוחות בהצעה ישירה יכולה לסגור מכירה.

כמובן שקיימות עוד המון שיטות ואסטרטגיות רבות. בדקו איזו אסטרטגיית שיווק נכונה עבור בית העסק שלכם כדי למקסם את התוצאות.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב