ההבדל בין שיווק לפרסום

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין שני הביטויים, אך בפועל מדובר בשני מושגים שונים. שיווק ופרסום הם כלי מפתח להצלחה של עסק/אנשי ציבור וידוענים. כדי לרדת לשורש העניין, חשוב ראשית להבין את כל אחד מהביטויים לעומק.

מה זה שיווק?

שיווק הינו כלל הפעולות שאנו עושים בשביל למכור שירות/מוצר. בפעולות השיווק שנבצע, נרצה להגדיל ביקוש לאותו המוצר/שירות שאותו נרצה למכור.

שיווק
יצירת ביקוש למוצר או לשירות

מה זה פרסום?

פרסום היא פעולה הכוללת הפצת מסרים בקרב לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים. את המסרים נפיץ דרך כלי הפרסום השונים. בראש ובראשונה, מטרת הפרסום היא להגביר את המודעות, נשתמש בפרסום לעדכן בשינויים, לשכנע, לחרוט את המותג בזכרון של קהל היעד, להשפיע על דעות וכמו כן ולהניע את הקהל לפעולה רצויה.

פרסום
לדוגמא: פרסום בשילוט חוצות

לאחר שהבנו את ההבדל, ניתן להבין שפרסום הוא כלי בארגז הכלים השיווקיים של עסק.

בעוד שפרסום משתמש בתקשורת המונים, פעולות שיווק מתבצעות בצורה יותר אישית ולפעמים אף בתקשורת ישירה עם הצרכן הסופי. לאור זאת, חשוב להבין שפעולות שיווקיות נתפסות בקרב הקהלים כפעולות יותר אמינות מאשר פעילויות הפרסום. הסיבה לכך היא הנגיעה האישית והישירה בלקוח הפוטנציאלי. כשמסתכלים על מדידת ההצלחה של הפעולות, נגלה שיכולת השליטה והבקרה על פעילויות הפרסום הן גבוהות יותר בהשוואה ליכולות המדידה של מהלכים שיווקיים. בנוסף פעולות הפרסום יקרות הרבה יותר.

לדוגמא – שיווק ופרסום בחנויות נוחות

בכדי להבין את ההבדלים יותר לעומק אתן דוגמא, בית עסק שכולם מכירים – חנויות נוחות (yellow, so good, על הדרך)

פעולות שיווק של אותה חנות נוחות, יכולה להיות למשל שהמוכרן בחנות יציע בקופה מוצרים משלימים, למשל מצת ב-3 שקלים למי שקונה חפיסת סיגריות או 3 שוקולדים ב10 לכל מי שרוכש כל מוצר אחר.

פעולת פרסום של אותה חנות נוחות יכולה להיות למשל מודעה ממומנת בפייסבוק, עם תמונה של 3 שוקולדים תחת הכיתוב ״בואו לפתוח יום מתוק איתנו״.

מעוניין במצת ב3 שקלים?

אם נדבר על אחוזי חשיפה, אחוז החשיפה יהיה גדול יותר כשמדובר בפעולות שיווקיות. 

תאגידים גדולים ועסקים בינוניים כבר מזמן הבינו שבכדי לכבוש הצלחות בעולם העיסקי יש לתת את הבמה השיווקית לאנשי מקצוע. לכן, אנו מוצאים בתפקידי מפתח ובתפקידים בכירים את סמנכ״ל או מנהל השיווק ובעסקים הקטנים יותר. תפקידם הוא לרכז בידיו את כל הפעולות השיווקיות של בית העסק, ולצאת למהלכי פרסום אשר יניבו גידול רגעי או תדמיתי.

העבודה של אותם בעלי התפקידים היא ליצור מבצעים נכונים, להבין את קהל היעד, לשמור על בקרת איכות, שירות, טיב המוצר והעברת המסרים של המותג לקהל הלקוחות והציבור הרחב.

סמנכ״ל השיווק או מנהל השיווק מרכזים תפקידם לייצר ביקוש למוצרים ולשירותים ובנוסף לתקשר מסרים מהארגון לקהל הרחב

פעולות שיווק ופרסום מוצלחות הן פעולות אשר מתבססות על צרכי קהל הלקוחות, ומשתמשות בכל המשאבים הקיימים בצורה חכמה ומושכלת.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב