חקר שוק

״אני מאוד אוהב פיצה אבל להפתעתי הרבה יש אנשים שמעדיפים המבורגר״

במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם על שלב חשוב ביותר – נושא המחקר (או חקר שוק). חברות פרסום ובעלי עסקים רבים נוטים “לחפף״ את שלב זה, משום שנדמה להם שהם מכירים את קהל היעד שלהם, יודעים מה הוא מחפש ואיפה הוא נמצא. אפיון קהל היעד הוא שלב קריטי – קמפיינים שלמים עלולים להיכשל בגלל איפיון שגוי, והעוסקים במלאכה לא מבינים מדוע הקהל לא הגיב ומדוע התוצאות לא מספקות.

לפני כל מהלך שווה לעשות חקר מקדים בכדי להגדיל את סיכוי ההצלחה

המחקר מתחלק לכמה קטגוריות:

  1. חקר קהל היעד – באותו מחקר נבין מי הוא קהל היעד שלנו, מה הוא אוהב במוצר/שירות שלנו. לאחר שנבין את אותם הנתונים יהיה לנו הרבה יותר קל לזקק מסר אשר יתאים לאותו הקהל. (איך לכתוב בצורה שיווקית נכונה? תוכלו למצוא במסנג’ר הבא)
  2. חקר מיקומי הפרסום – אחרי שהבנו מי הוא הקהל שלנו, חשוב להבין איפה אותו הקהל נמצא. כמו שנכתב בפרק הקודם, קל למפרסמים לחשוב שכולם נמצאים בפייסבוק ובראש ובראשונה לפנות לשם. בפועל, ייתכן שיש כלים שהרבה יותר מתאימים. לדוגמא – לאחד הלקוחות שלי הייתה מטרה לפרסם לסטודנטים שירכשו את המוצר שלו. המלצתי לו לפרסם בעיתון של אגודת הסטונטים ובלוחות המודעות – פרסום שהוא נקודתי ומדויק לקהל היעד. אם קהל היעד תואם למוצר, והמסר נכון ומושך, אפשר לצפות לתוצאות טובות מאוד, ובהחלט כך היה. לקוח אחר שהגיע אלי מסוכנות פרסום מפרסם פתרונות לגיל השלישי, אך הופתעתי לגלות שעד כה הלקוח פרסם אך ורק בפייסבוק. מיותר לציין שנערך מחקר חדש ויצאנו במסע הסברה וחוגי בית בבתי אבות, וכנסים לאנשים שתומכים בהוריהם המבוגרים.
  3. ניתוח תחרות – לכל שוק, מוצר או שירות קיימים מתחרים. חשוב שנדע מי המתחרים העיקריים שלנו, מה הם מפרסמים, מי קהל הלקוחות שלהם ולמה הלקוחות שלהם מגיעים אליהם ולא אלינו. לאחר שהבנו מי הם המתחרים, נעשה רשימה ונבדוק איך אנחנו יכולים להיות טובים יותר, בכל סעיף השירות והמוצר. לדוגמא – אם המתחרה נותן חודש אחריות אנחנו ניתן חודשיים, אם המתחרה נותן שעת ייעוץ במתנה אנחנו ניתן שעתיים וכן הלאה. אנחנו צריכים להיות טובים יותר בכל סעיף וסעיף, כדי ליצור יתרון מוחלט על המתחרים.
  4. ניתוח ביצועים ותוצאות – לאחר כל פעולה פרסומית בכל סדר גודל, חשוב שנבין מה היה גודל ה״אימפקט״ (הפגיעה) של אותה הפעולה. חשוב שנבין מה היו הדברים הטובים שעבדו ומה הדברים שהיו פחות טובים. גם בפעולה הטובה ביותר ניתן למצוא דברים שהיינו יכולים לשפר. הלמידה שלנו על קהל הלקוחות, ביצועי הקמפיינים ומיקומי הפרסום היא אינסופית.

חשוב לא לזלזל בשלבים הללו משום שהם משפיעים ישירות על כל שלב בקמפיין פרסומי ובפעילויות שיווקיות כאלה ואחרות.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב