סטוריטלינג

סיפור של מותג

כלי נהדר לארגז הכלים הוא הסיפור. חשוב להבין שהלקוחות קונים קודם כל את הסיפור של המותג, ורק אז את המוצר. ככל שהסיפור של המותג יהיה חזק יותר, כך יהיה קל יותר למכור.

לדוגמא:

נסתכל על פאב/בר – אם נחשוב מה העסק הנ״ל מוכר ללקוחותיו, רבים יחשבו שמדובר במשקאות אלכוהוליים או מזון. אך אם נרד לשורש העיניין, נגלה שהאלכוהול או המזון הם המוצרים השוליים. העסק מוכר “סיפור” – אווירה, קונספט, ואת האנשים שמבלים במקום. הרי זה לא סוד שבירה בקיוסק או בסופר זולה יותר מאשר באותו הפאב, אך הלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור הסיפור של המקום, והאווירה.

המוצר העיקרי של פאבי וברים הוא אווירה ולא אלכוהול או מנות אוכל

בית עסק שלא ישכיל להבין זאת יפסיד את לקוחותיו.

אנשים קונים סיפורים. למשל, בתוכניות ריאליטי בתחום הבישול, עורכי התוכנית ישימו דגש על סיפור חייהם של המתמודדים. אם היו מציגים רק את המנות אותם הם בישלו, אף אחד לא היה טורח לצפות בתוכנית. 

בתור משווקים, מפרסמים ובעלי עסקים, אנו צריכים לסחוף ולרגש את קהל הלקוחות שלנו, לגרום להם לציפייה למוצר ולשירות שאנו נותנים.

דוגמא נוספת:

ענקית הטכנולוגיה Apple, מצליחה פעם אחר פעם לרגש את הקהל. קהל הלקוחות האדוק רק מחכה להשקת המוצרים, עוקב אחר שמועות והדלפות ברחבי הרשת. אותו המותג מצליח אף לגרור חיקויים רבים בקרב מתחרים טכנולוגיים אחרים, בשל היותו מותג מוביל ופורץ דרך.

אנשים מתלבשים וחיים מותגים. בכדי להצליח בעולם העיסקי ולגדול, גם בית העסק שלכם צריך להיות מותג – ובכדי להיות מותג צריך שיהיה סיפור טוב.

בכוחו של סיפור לרגש, לסחוף, ולחבר בין הקהל לערכי החברה. בסופו של יום, אין תחליף לתחושת ההזדהות שהמותג יוצר אצלנו, מה שגורם לנו לרכוש אותו פעם אחר פעם.

סיפור טוב, שמחובר לערכי החברה, למטרה ולאסטרטגיה יוסיף לחיבור של קהל היעד ויחזק עם המותג.

אם כבר התעניינתם בסיפורים על מותגים, יצרתי סדרת סטורי על מותגים שונים ומוכרים. תוכלו לעבור ולצפות בפרקים בYouTube או כאן

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב