עובדים ושיווק

כל עובד הוא איש שיווק ומכירות

כשהייתי בן 22 עבדתי בתור ברמן במועדון גדול. כולם יודעים שבתור ברמנים עיקר הכסף שמרוויחים מגיע מהטיפים שמשאירים הבליינים, ושהם אנשי שיווק ומכירות לכל דבר.
כבר אז כנראה שהבנתי שכסף מגיע כשיש אמון.

לאט לאט הכרתי את הבליינים הטובים ביותר (כאלה שמגיעים לעיתים תכופות ומשאירים טיפים גבוהים), ואף התחברנו כחברים בפייסבוק. כאשר הייתי מתחיל את המשמרת, הייתי מעלה פוסט לפייסבוק עם תמונה של הבר וכותב שאני מזמין אותם לבלות במועדון ומחכה להם על הבר. זו דוגמא ששיווק ומכירות יכול להגיע גם מהעובדים בעסק.

צריך לייצר מצב שכל הצדדים מרוצים ומרוויחים

כולם מרוויחים

בזכות הפוסט, מקום העבודה שלי דאז מרוויח פרסום ולקוחות שירכשו כרטיס כניסה ואלכוהול, אני מרוויח בכך שאני מגדיל את הטיפים שאני מרוויח כל משמרת, והלקוחות מרוויחים שהם מקבלים שירות ממישהו שהם מעריכים ואוהבים.

מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה?

עובדים הם חלק בלתי נפרד מכל עסק, הם אלה שמקבלים את פניהם של הלקוחות, הם נותני השירות, הם אלה שמדברים איתם בטלפון, והם מהווים את הקשר הישיר שלנו עם הלקוחות.
בדרך כלל הקשר האישי והישיר של העובדים הוא החזק ביותר בשל העובדה שהם לא ״מצטיירים״ כבעלי אינטרס מובהק. הם עובדים כמוני כמוך.

הגדלת מעגלים

לכל אדם יש את המעגל החברתי שלו.

  • מעגל ראשון – המעגל של המשפחה הגרעינית – אותו המעגל שאיתו האדם קם כל יום בבוקר ונרדם איתו בלילה.
  • מעגל שני – משפחה קרובה – הורים, אחים ואחיות שאותו אדם אינו גר איתם.
  • מעגל שלישי – משפחה מורחבת וחברים – חברים קרובים שאינו בקשר איתם באופן רציף ומשפחה מורחבת כמו דודים, בני דודים וכו’.
  • מעגל רביעי – מכרים – כל אדם שאנו מכירים אך לא בקשר איתו על בסיס קבוע
  • מעגל חמישי – קהילה – מעגל מורחב יותר של קבוצה בעלי תחום עניין משותף, מיקום גאוגרפי משותף וכו’.
  • מעגל שישי – זרים – אנשים שאיננו מכירים כלל.
מעגלי חברה

איך הדבר קשור לעובדים שלנו?

לכל עובד שלנו יש מעגלים רבים שיכולים להיות רלוונטים לעסק שלנו. מידת ההשפעה של אותו עובד על המעגלים החברתיים השונים היא ענקית, לעומת רמת ההשפעה שלנו, ומשם אנו יכולים לייצר עסקאות נהדרות ושיתופי פעולה רבים.

מה קורה כשעובד אינו רוצה לשווק?

קיימים מצבים רבים שבו אנו מבקשים מהעובדים להעלות פוסט, לעזור בשיווק או אפילו להמליץ למשפחה וחברים ואנו מרגישים שהצד של העובד אינו משתף פעולה.

יש לכך 2 סיבות עיקריות:

  • אותו עובד אינו מאמין במוצר/בשירות שלנו לכן אינו מעוניין לשתף פעולה.
  • אותו עובד אינו מאמין במותג שלנו ולכן אינו מעוניין לשתף פעולה.

שני המקרים הנ״ל מעידים על בעיה, שחשוב להבין אותה ולהסיק מסקנות. הרי אם יש לנו מוצר/שירות מעולים, (אם לא, כאן תוכלו לקרוא מדוע שיווק טוב הורס עסק כושל מהר יותר), אנו עובדים על המותג שלנו ונותנים שירות לקוחות טוב – אין שום סיבה בעולם שהעובד לא ירצה להמליץ עלינו.

אנשי השיווק והמכירות הטובים ביותר כבר עובדים אצלכם

כל עובד הוא שגריר שלנו

חשוב שנבין ונבדוק מדוע העובדים אינם רוצים לשווק ולהמליץ עלינו, וננסה לתקן זאת במידת האפשר, כדי שהם יוכלו להיות שגרירי שיווק ומכירות שלנו בלב שלם. אם עשינו מחקר ובדק בית, ואנו רואים שכל הדברים מהצד שלנו נעשים כמו שצריך, ובכל זאת אותו עובד אינו משתף פעולה, ייתכן שהוא אינו מאמין במותג למרות הכל, והוא אינו מתאים לארגון שלנו.

מערכת יחסים בין עובד למעסיק

אני נהנתי לעבוד כברמן באותו המועדון, הרגשתי שאני מקבל שכר הולם והיה לי כיף לשווק ולמכור בו.
זוהי לדעתי מערכת יחסים בסיסית בין כל עובד למעסיק.

כל עסק יכול לייצר לעצמו עובדים משווקים ועובדים מוכרים. ברגע שהעובד מבין שמשתלם לו, (כלכלית = בונוסים), כשהוא מאמין במותג ובשירות – הוא ישמח לשתף פעולה. זהו כלי עוצמתי שיכול להביא תוצאות מדהימות בזמן קצר ביותר.

תרתמו את העובדים ותזכו לאנשי שיווק ומכירות הטובים ביותר ובנוסף תוכלו למקסם את התפוקה מהמשאב האנושי.

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב