עובדים ושיווק

כל עובד הוא איש שיווק ומכירות

כשהייתי בן 22 עבדתי בתור ברמן במועדון גדול, כולם יודעים שבתור ברמנים עיקר הכסף שמרוויחים מגיע מהטיפים שמשאירים הבליינים.
כבר אז כנראה שהבנתי שכסף מגיע כשיש אמון.

לאט לאט הכרתי את הבליינים הטובים ביותר (כאלה שמגיעים לעיתים תכופות ומשאירים טיפים גבוהים) ואף התחברנו כחברים בפייסבוק. כאשר הייתי מתחיל את המשמרת הייתי מצלם את הבר בו הייתי עובד ורושם פוסט על כך שאני מזמין אותם לבלות במועדון ומחכה להם על הבר.

צריך לייצר מצב שכל הצדדים מרוצים ומרוויחים

כך שמאותו פוסט בעצם כולם מרוויחים.

מקום העבודה שלי דאז מרוויח פרסום ולקוחות שירכשו כרטיס כניסה ואלכוהול, אני מרוויח מכך שאני מגדיל את הטיפים שאני עושה כל משמרת והלקוחות מרוויחים שהם מקבלים שירות ממישהו שהם מעריכים ואוהבים.

מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה?

עובדים הם חלק בלתי נפרד מכל עסק, הם אלה שמקבלים את פניהם, הם נותני השירות, הם אלה שמדברים איתם בטלפון, בעצם הם מהווים את הקשר הישיר שלנו עם הלקוחות.
בדרך כלל הקשר האישי והישיר של העובדים הוא החזק ביותר בשל העובדה שהם לא ״מצטיירים״ כבעלי אינטרס מובהק. הם עובדים כמוני וכמוך.

הגדלת מעגלים

לכל אדם יש את המעגל החברתי שלו.

  • מעגל ראשון – המעגל של המשפחה הגרעינית – אותו המעגל שאיתו האדם קם כל יום בבוקר ונרדם איתו בלילה.
  • מעגל שני – משפחה קרובה – הורים, אחים ואחיות שאותו אדם אינם גר איתם
  • מעגל שלישי – משפחה מורחבת וחברים – חברים קרובים שאנו בקשר איתם באופן רציף ומשפחה מורחבת כמו דודים, בני דודים וכ״ו
  • מעגל רביעי – מכרים – כל אדם שאנו מכירים אך לא בקשר איתו בבסיס קבוע
  • מעגל חמישי – קהילה – מעגל מורחב יותר של קבוצה בעלי תחום עיניין משותף, מיקום גאוגרפי משותף וכ״ו
  • מעגל שישי – זרים – אנשים שאינינו מכירים כלל
מעגלי חברה

איך הדבר קשור לעובדים שלנו?

לכל עובד שלנו יש מעגלים רבים שיכולים להיות רלוונטים לעסק שלנו, רמת ההשפעה של אותו עובד על המעגלים החברתיים השונים היא ענקית לעומת רמת ההשפעה שלנו ומשם אנו יכולים לייצר עסקאות נהדרות ושיתופי פעולה רבים.

מה קורה שעובד אינו רוצה לשווק למכור?

קיימים מצבים רבים שבו אנו מבקשים מהעובדים להעלות פוסט, לעזור בשיווק או אפילו להמליץ למשפחה וחברים ואנו מרגישים שהצד של העובד אינו משתף פעולה.

יש לכך 2 סיבות עיקריות:

  • אותו עובד אינו מאמין במוצר/בשירות שלנו לכן אינו מעוניין לשתף פעולה.
  • אותו עובד אינט מאמין במותג שלנו ולכן אינו מעוניין לשתף פעולה.

2 המקרים הנ״ל מראים על בעיה וחשוב לדעת להבין אותה ולהסיק מסקנות. הרי אם יש לנו מוצר/שירות מעולים, (אם לא, כאן תוכלו לקרוא מדוע שיווק טוב הורס עסק כושל מהר יותר) אנו עובדים על המותג שלנו ונותנים שירות לקוחות טוב אין שום סיבה בעולם שעובד לא ירצה להמליץ עלינו.

אנשי השיווק והמכירות הטובים ביותר כבר עובדים אצלכם

חשוב שנבין ונבדוק

מדוע העובדים אינם עושים זאת ולתקן במידת האפשר ככה שהם יוכלו בלב שלם להיות שגרירים שלנו. אך אם עשינו מחקר ובדק בית ואנו רואים שכל הדברים שבשליטה שלנו נעשים בצורה טובה ועובד מסויים אינו משתף פעולה משום שאינו מאמין במותג למרות הכל ייתכן שאותו עובד אינו מתאים לארגון שלנו.

אני נהנתי לעבוד כברמן באותו המועדון, הרגשתי שאני מקבל שכר הולם והיה לי כיף לשווק ולמכור בו.
זוהי לדעתי מערכת יחסים בסיסית בין כל עובד למעסיק.

כל עסק יכול לייצר לו עובדים משווקים ועובדים מוכרים, ברגע שהעובד מבין שמשתלם לו, (כלכלית = בונוסים) הוא מאמין במותג ובשירות הוא ישמח לשתף פעולה. זהו כלי עוצמתי שיכול בזמן קצר ביותר להביא תוצאות מדהימות.

תרתמו את העובדים ותזכו לאנשי שיווק ומכירות הטובים ביותר ובנוסף תוכלו למקסם את התפוקה מהמשאב האינושי

עובדים ושיווק

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2020

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב