עולם הביג דאטה

עולם הביג דאטה – דאטה זה כוח

אם יש דבר אחד שהייתי יכול להמליץ לכם לעשות כבר עכשיו, זה להתחיל לאסוף ולנתח מידע. המידע שתאספו על הלקוחות שלכם הוא הדבר הכי חשוב שיש לעסק שלכם, והוא נכס לכל דבר ועיניין. כמו שכולנו יודעים, נכס=כסף.

כולנו שומעים על עולם הביג דאטה, איסוף נתונים, מיילים, מספרי טלפון, התנהגות צרכנית.

למה צריך את כל זה?

נתחיל בכך שהיום בעידן כל כך טכנולוגי ומתקדם, שכבר קיימות מערכות עיבוד מידע בצורת BI (בינה עיסקית). מערכות אלה יודעות לחשב ולנתח נתונים ולתת פלט של מידע רלוונטי – מעין תמונת מצב על הלקוחות, על המוצרים, שעות, מלאי, ועובדים. בעזרת המסקנות, נוכל בתור בעלי התפקידים השונים לקבל החלטות הרבה יותר מושכלות.

אומרים שדאטה זה הזהב החדש, אני אומר שדאטה זה המכרה לפעמים יש שם זהב

ניתן דוגמא – ביג דאטה במסעדה

למשל, נגיד שאנחנו משווקים מסעדה, והתבקשנו לפרסם את עסקיות הצהרים של המסעדה. לאותה המסעדה יש אפליקציה דרכה ניתן לשמור מקום דרך הטלפון הסלולרי, ולקבל הטבות ומבצעים. 

לפני שנצא למהלך הפרסום לעסקיות הצהרים, נוכל לבצע תחילה מחקר על הקהל הרלוונטי בעזרת המידע מהאפליקציה. נבדוק מה המאפיינים של מי שמגיע אלינו בשעות הצהרים, וכך נוכל לדייק את המהלך הפרסומי. למשל, נבדוק באילו גילאים הם נמצאים, האם מדובר ברוב מגדרי כלשהו, האם מדובר באנשי הייטק, עצמאים. נבדוק אילו מנות יוצאות בתדירות גבוהה יותר. כך נוכל להתאים את קהל היעד למי שסביר להניח שיגיע אלינו בצהרים, ובכך למקסם תוצאות המהלך הפרסומי, ולהגביר את הסיכוי ש״הפגיעה״ שלנו תהיה מקסימלית וטובה יותר.

לפעמים הנתונים יכולים לתת לנו המון מידע ובאמצעותו אנו יכולים לקחת החלטות מושכלות

דוגמא נוספת לשימוש בביג דאטה

כשמדובר בקידום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, יש לדאטה שלנו משקל רב. נוכל לבצע שימוש בקהלים שלנו, כדי ליצור ו״ללמד״ את מערכות ניהול המודעות השונות בדיגיטל ״מי הלקוחות הטובים ביותר שלנו. בפייסבוק הדבר יקרא look a like ובגוגל ״קהלים דומים״.

למעשה בכך שנעלה למערכת של פייסבוק רשימה של הלקוחות הנאמנים והטובים ביותר שלנו, נוכל לשלוח את פייסבוק למשימה – לחפש אנשים ברחבי הרשת החברתית שמתנהגים בצורה דומה ללקוחות הטובים ביותר שלנו. פייסבוק ימצא עבורנו קהל בעל מאפיינים דומים, ובכך למעשה נגדיל את הסיכוי לתרגוט נכון יותר בקהל היעד.

דאטה זה כוח

קיימות סיבות רבות לאגור דאטה, ושימושים רבים שניתן לעשות במידע. אז אם פעם היו אומרים ידע זה כוח, היום לגמרי אפשר להגיד שדאטה זה כוח. תתחילו לבנות לכם רשימת לקוחות, לעקוב אחרי תרבות הצריכה של אותם הלקוחות, נתחו נתונים ותהפכו את המידע הזה לזהב, אל תתנו לו לשבת סתם.

הקלטתי פרק שלם בנושא, תוכלו להאזין לו בכל פלטפורמות הפודקסט או כאן באתר

האם המאמר עיניין אותך?

Sharing Is Caring

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם אתה כבר כאן

קודם
הבא

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב