אימוג'ים מגבירים את המעורבות ברשתות החברתיות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

האימוג'י או בעברית רגשנים הם אייקונים שונים המעבירים בצורה איורית ונגישה תוכן.

אותו המחקר עליו מבוסס המאמר ניתח 41,141 פוסטים של מותגים וסלבריטאים בכדי לעקוב אחרי ההשפעה של אותם אייקונים על כמות המעורבות בפוסטים השונים ואת ההשפעה בחשיפה האורגנית של התוכן הנמדד.

השימוש באימוג'ים יוצר בולטות לטקסט ולמסר ובגלילה בפידים השונים ברשתות החברתיות הם פוסטים שאנשים פשוט עוצרים עליהם בכדי לקרוא ולהבין את המהות ואת המסר אותו ניסינו להעביר.

בבדיקה של אותו מחקר התגלה שפוסטים אשר היה בהם את אותם האייקונים יש מעורבות רבה יותר (לייקים, שיתופים, תגובות, ריטוויטים וכ״ו) מאשר פוסטים שלא היה בהם אימוג'ים.

אימוג'י
בישראל השימוש באימוג'י מאוד רחב בפוסטים השונים ברשתות חברתיות. אותם רגשנים עוזרים לנו להיות יותר ברורים עם התוכן שלנו ולהעביר נימה יותר מדוייקת

ההשפעה היא חזקה יותר והמעורבות גדולה יותר ככל שיש קשר בין הטקסט לבין האימוג'ים שבחרנו. בנוסף, האימוג'ים יוצרים קלילות ונגישות בקריאה ובכך מפחיתים פרשנויות מוטעות של הטקסט.

חשוב להבין

בטקסט אין נימה ולכן הכיתוב שלנו יכול להתפרש בהמון מובנים, כדורש, כמתנשא וכ״ו האימוג'ים השונים עוזרים להעביר נימה בטקסט ובכך לחדד את המסרים והכוונה של אותו טקסט.

למה זה עובד עלינו?

כשאנו נמצאים ברשתות החברתיות השונות אנו נמצאים בד״כ במצב של גלילה אינסופית ורצון להעביר את הזמן ולהנות. רמת הקשב שלנו היא גבולית והמח נמצא במצב של סריקה עד שמשהו תופס את תשומת ליבנו.

כאשר בפוסט מסויים יש אימוג'ים כבר ברמת סריקת הטקסט ניתן להבין את הVibe של הפוסט ואת הנושא ולהחליט האם הוא מעניין אותי או לא ובשל הבולטות, קל יותר לעצור את הגלילה על אותם הפוסטים.

למי זה מתאים?

למרות שהנתונים מראים שהשימוש באימוג'י הוא חיובי והפידבקים שאנו מקבלים מהקהל (מעורבות) עולה. לא לכל עסק מתאים להשתמש באימוג'י.

העסקים אשר יותר מתאימים לשימוש באותם הרגשנים הם עסקים אשר עיקר הפעולות שלהם בתחום הפנאי והבילוי לדוגמת: מסעדות, בתי קפה, ביגוד והלבשה וכ״ו.

עסקים בתחומי התועלות כגון, משרד רואי חשבון, עורכי דין, רפואה וכ״ו הם עסקים שפחות מתאימים לשימוש באותם אימוג'ים

תוכן
לא לכל עסק ולא בכל רשת חברתית מתאים להשתמש באימוג'ים – עסקים בתחומי הפנאי והבילוי ועסקים המשדרים FUN וחוויה יהיה המתאימים ביותר כמו שעסקים יותר ״רציניים יתאימו פחות

כולם משתמשים באימוג'ים!

ממועדון הכדורגל של ריאל מדריד, בריטני ספירס ומותגי אופנה בכל העולם. כולם משתמשים באימוג'ים באופן תדיר בכדי לייצר את הבולטות מול קהל היעד.

אם המותג שלכם מתאים לשימוש באותם הרגשנים והפלטפורמה מתאימה (אינסטגרם ,פייסבוק, טוויטר – פחות לינקדין) מומלץ להשתמש באימוג'ים בצורה הגיונית ובהתאמה לטקסט ולמסר.

מקור למחקר:

McShane, L., Pancer, E., Poole, M., & Deng, Q. (September 2020). Emoji, Playfulness, and Brand Engagement on Twitter. Journal of Interactive Marketing, 53, 96-110.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש