מי הלקוח הכי טוב שלך? איך בונים פרסונה

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כחלק ממהלכי המחקר והתכנון, עלינו להכיר את קהל היעד שלנו:

איפה הם נמצאים?, מה הם אוהבים?, איך נראה סדר היום שלהם? וכ״ו.

יצירת פרסונה עוזרת לנו למקד את קהל היעד שלנו ולסייע לנו להגיע אליו.

כל הידע הזה ישמש אותנו בהמשך בתהליך בחירת ערוצי המדיה לפרסום, יצירת מסרים מתאימים ובנית משפכי שיווק.

בסוף המאמר תוכלו להוריד פורמט בניית פרסונה לשימושכם האישי

מה זה פרסונה?

פרסונה היא דמות המייצגת את הלקוח האידיאלי שלנו.

 לעסק יכולות להיות מספר פרסונות שונות בקהלי היעד

כאשר נפרסם לכל פרסונה באופן מותאם אליה.

בכדי לדייק בבניית פרסונות לקהל היעד שלנו, עלינו לעשות פילוח שוק מעמיק

(חשוב שנעשה זאת על סמך נתונים, בדיקה ושאלות של לקוחות ולא לפי ״נדמה לי״).

אותו פילוח שוק יכלול את המרכיבים הבאים:

  1. מי קהל היעד שלנו? (על כך נעמיק במאמר זה)
  2. איפה קהל היעד שלנו נמצא? (כדי שנדע היכן כדאי לפרסם לו באיזה מסרים)
  3. מה הרצונות והתשוקות שלהם, באילו מוצרים הם משתמשים בתחום הפעילות שלנו

מדוע חשוב לבנות פרסונה?

בכדי להבין זאת נשתמש בדוגמא:

אם יש לנו חנות למכירת ציוד לתינוקות, ברור לכולם שקהל היעד שלנו אמהות לתינוקות

נשים בהריון ובמקרים מסויימים גם גברים שהנשים שלהם בהריון.

המידע הנ״ל הוא די ברור, אבל ברגע שיש לנו פרסונות שונות אנו יכולים לדייק יותר במסרים ובפניה לקהלי היעד, בתוך הדברים שהם ״מובנים מאליהם״.

אם נבחר את הקהל של אמהות לתינוקות, קיימות בתוך הקטגוריה שנקראת ״אמהות לתינוקות״ מספר פרסונות שונות.

לדוגמא:

כאלה שמאמינו בחינוך מונטיסיורי (בד״כ נוטות לטבעונות, אוהבות משחקים מעץ לבייבי שלהם)

ברגע שירדנו לרזולוציות עמוקות, יותר קל לנו לדעת מה לפרסם ואיך לפרסם בצורה האפקטיבית ביותר.

בעזרת הפרסונות, נוכל לדעת גם מה לא לעשות, למשל – לפרסם משחקים מפלסטיק בקבוצה לאמהות עם חינוך מונטיסיורי.

שימושים נוספים לפרסונה

  1. בחירת המדיות הרלוונטיות לפרסום
  2. בחירת שפה ושפה עיצובית
  3. אסטרטגית תוכן לפי מה שמעניין את הפרסונות השונות שלנו
  4. שפת דף הנחיתה או אתר נכסים דיגיטלים

איך בונים פרסונה מדויקת?

איסוף המידע ומחקר

מחקר

חשוב שנסתכל מי הלקוחות הכי טובים שלנו (בטוח אמרתם לעצמכם לא פעם, “אמן שכל הלקוחות יהיו כמוX”.)

אפשר להתחיל לחקור בצורה מהירה ונגישה בעזרת כלי הinsights בפייסבוק/אינסטגרם/לינקדין, ובכך לקבל תמונה ראשונית על הקהל שלנו.

לאחר מכן ניתן לנתח את המידע בגוגל אנליטיקס לקבלת תמונה יותר מדוייקת.

נסו למצוא את הקהל שעשה פעולה לקראתנו, וכמובן מה מאפיין את הלקוחות המשלמים והטובים ביותר שלנו.

ניתוח

נסו לנתח את האופי שלהם, את שגרת החיים שלהם, איפה הם צורכים תוכן, במה הם צופים, ממה הם חוששים ולמה הם מאזינים.

אספו את כל המידע שיעזור לכם לבנות דמות מובהקת

סקרים ושאלות

חשוב שנתבסס על נתוני אמת, לכן שווה לאמת את המידע שיש לנו מהמחקר והניתוח עם קהל היעד שעלה ב2 הסעיפים הקודמים.

לשם הדוגמא נחזור לחנות הילדים ולפרסונת האמא המונטיסיורית –

נשתמש בכלי של פייסבוק Audience insights

נעבור על מה שסימנתי בריבוע אדום משמאל למעלה.

בתחומי העיניין רשמתי חינוך מונטיסיורי והורים לילדים, ולאחר מכן נוכל לקבל נתונים שיעזרו לנו להבין מי הפרסונה המתאימה ביותר

מעט נתונים: עמוד נצפה לאותה הפרסונה, העץ של יאשה ומונטיסורי ביבי

טווח הגילאים המרכזי הוא בין גיל 30-40, 70% מהקהל בוגרי אוניברסיטאות

ערים מרכזיות הן תל אביב ורמת גן

54% גולשות רק מהמובייל, הן מאוד ממעטות בשיתופים אך יעשו לייק, ירשמו תגובה ויקליקו על מודעות פרסום

בסוף שלב איסוף המידע והמחקר, עלינו להוציא מסמך מדויק ומתומצת שניתן להבין ממנו בדיוק מי הוא הלקוח האידיאלי בשבילנו.

דוגמא:

גישור המוצר/שירות לכל פרסונה

לאחר שהבנו מי הפרסונה שאליה אנו רוצים לפנות, עלינו לבדוק ולמצוא חפיפה בין המוצר/שירות שלנו לאותו האדם.

איך אנחנו פותרים לו ״כאב״ או בעיה, איך אנחנו יכולים לעזור לו, ואיך המוצר/השירות שלנו משתלב בשגרת החיים שלו. 

מסמך מסכם

במסמך המסכם אנו נפרט את איפיון הדמות שלנו, כמו במסמך הראשון, ונוסיף איך המוצר/שירות שלנו תורם לאותה פרסונה ומשתלב בחיים שלה.

המסמך צריך להיות דף מפורט אך מתומצת, מובן וברור. (דף A4 יכול להספיק) 

גם אם נראה לכם שאתם מכירים את קהלי היעד שלכם, גם אם התשובה נראת מובנת מאליה, עבודה נכונה בבניית פרסונה יכולה לעזור לנו להעמיק ולמקד אותנו היכן הקהל שלנו נמצא, מה ״האני מאמין״ שלו, ובאיזה שפה לפנות אליו.
מיקוד קהל היעד ישתלם במיוחד בעלות עבור הפרסום. 

לקורס איך יוצרים קהלי יעד על ידי קריאטיב שפוגע בול

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש