כתיבה שיווקית – להיות במקום הנכון עם המילה הנכונה

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

עסקים המעוניינים לקדם את עצמם, את המוצר שלהם או את השירות משתמשים בכתיבה שיווקית

במאמר תוכלו לקבל טיפים ושיטות איך לשפר את הכתיבה השיווקית ולייצר השפעה על העסק שלכם.

מה זה כתיבה שיווקית?

תהליך יצירת תוכן נועד לקדם מוצר או שירות, אותו תהליך מתבצע על ידי כתיבה שיווקית המתבססת על מחקר והבנה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו

זהו חלק מהותי וחשוב במהלכי השיווק של כל עסק.

ניתן להשתמש בכתיבה השיווקית כדי להגיע, לגעת ולהניע לפעולה לקוחות פוטנציאליים

כמו כן לבנות מערכות יחסים ולהגביר את המודעות למותג.

כתיבה שיווקית וקפירייטינג קשורים קשר הדוק אבל יש כמה הבדלים מהותיים

בעוד קופירייטינג מתמקד בשפה משכנעת כדי להגביר את המכירות

הכתיבה והמסרים נוקטים בגישה הוליסטית יותר על ידי התחשבות במסע הלקוח

כיצד ניתן להשתמש בתוכן כדי לתקשר איתם בכל שלב.

קופירייטרים בעלי תפקיד חשוב מאוד בעולם השיווק והעסקים

כדי שהכתיבה השיווקית תניב פירות חשוב שנבין את קהל היעד שלנו

כל מוצר/שירות פותר בעיה לקהל יעד

ככל שניהיה מדוייקים יותר בכתיבה, ככה נוכל לוודא שההשפעה שלנו חזקה יותר

ובכך להניע יותר אנשים לפעולה.

לפני תהליך הכתיבה, נבצע מחקר שיווקי כדי ללמוד את קהל היעד שלנו

אני רוצה להעביר לכם דוגמא השייכת לעולם הפסיכולגיה הצרכנית לפי הדוגמא תוכלו להבין

מתי אדם החליט שהוא רוצה/צריך לרכוש מוצר/שירות?

את ההחלטה על רכישת מוצר, האדם מבצע עוד לפני שהגיע אליכם, או אפילו לפני ששמע עליכם.

לאחר שאדם החליט זאת כל מה שנשאר לו זה להחליט זה מתי הוא ירכוש

איפה הוא ירכוש וכמה הוא מוכן להשקיע. 

מכאן, התפקיד שלנו להשפיע על ההחלטות ובהחלט כתיבה שיווקית עוזרת כדי להניע לפעולה.

לפני שניגע לאיך אנו יכולים להשפיע על ההחלטות של אותו הלקוח אתן כמה דוגמאות למצב שבו אדם החליט על רכישת המוצר/השירות שלנו לפני שהגיע אלינו.

ניקח אדם שסובל מכאבי גב ושינה לא איכותית, באחד הבקרים הוא קם ואומר לעצמו

״אני חייב להחליף מזרן״

אותה ההצהרה היא כוונת הרכישה במוחו של אותו אדם אך עד לנקיטת פעולה אקטיבית בנושא

יכולים לעבור ימים, חודשים ובמקרים מסויימים אף שנים.

אך חשוב שנבין שכרגע המח של אותו אדם מתחיל לשים לב לדברים הקשורים לאיכות שינה

מזרנים ומיטות, כרגע אותו אדם פנוי לקלוט מאיתנו מסרים וככל שהמסרים יחדרו ויפגעו יותר עמוק

ככה הסיכוי שהרכישה המיוחלת תיהיה אצלנו. 

כתיבה שיווקית
הנעה לפעולה דרך כתיבה שיווקית וחיזוק הרצון/צורך אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו

אחרי שהבנו התחושות והבעיות של אותו הלקוח נוכל לבנות לו סדרת מסרים אשר מתאימים לו

ידברו אליו והוא יוכל להזדהות איתם. 

מסרים מתאימים לדוגמא: כאשר השינה שלך לא איכותית

הדבר גורם ליום שלך להיות פחות פרודקטיבי, להיות עצבני וחסר אנרגיות.

איכות השינה שלך היא השפעה ישירה לכל דבר במהלך היום שלך.

לאחר מכן, נעבור להעברת המסרים באמצעות הפלטפורמות השונות לפי איפה שנמצאים קהל היעד שלנו

אם מדובר במאמר, באנר, בילבורד, פודקסט, סרטון או כל אמצעי אחר במסכים או מחוצה להם.

הפגיעה של הכתיבה השיווקית תיהיה חזקה משום שככה בדיוק מרגיש הלקוח שלנו. 

ההבנה של הלקוח הפוטנציאלי שלנו יש את הפתרון לבעיה שמציקה לו היא המטרה הבאה

אנו יכולים להשיג אותה כאשר נחשוף אותו לסדרת מסרים מתאימים

כאשר האדם יחשף אליהם הוא יבין למה שווה לו לרכוש את המוצר/שירות אצלנו.

ניצור משפך שיווק עם מספר מסרים שונים שיעבירו את הלקוח תהליך ״בישול״ ושל הבנה

וכמו כן חידוד הצורך, הכרות והורדת חסמים והתנגדויות.

תהליך שכזה יכול להתחיל עם הזדהות ואימות של הלקוח שאכן הבעיה שלו קשורה לשינה

זאת אנו יכולים להתחיל במאמר אשר מוכיח מחקרית שאיכות השינה משפיעה על חיי היומיום שלנו. 

לאחר מכן, נוכל להציג לאותו לקוח עדויות מלוקחות איך המזרון שלנו שינה להם את החיים ושיפר להם את איכות השינה. 

מכאן נמשיך עם סיפור על איכות המוצרים שלנו.

האני מאמין שלנו וכמה חשוב לנו איכות השינה של הלקוחות שלנו.

המסרים יעטפו את קהל המטרה כדי לוודא שהצלחנו בהטמעתם ומיד

אנו רוצים להגיע למצב שבו נוכל להניע את הלקוח

לפעולה ברגע שהוא ימצא בשלב ״חם״ יותר

כל אלה הם חלקים אשר לוקחים את המסר הראשי שלנו ומעבירים את אותו המסר באמצעות כתיבה שיווקית

דוגמא להנעה לפעולה באמצעות מסר שיווקי:

נסה את המזרון שלנו לחודש ואם לא תאהב והוא לא ישנה לך את החיים, תוכל להחזיר.

כתיבה שיווקית בגוגל
את הלקוח הפוטנציאלי נעביר בסדרת מסרים על ידי כתיבה שיווקית עד ביצוע הרכישה

כאן אנו סוגרים למעשה את סדרת המסרים ומעניקים לאותו הלקוח תחושת ביטחון ואמון

הסיכוי לפעולה הוא גבוהה הרבה יותר.

מחלקת המכירות תקבל לקוח הרבה יותר ״בשל״ למכירה.

אז בשביל שלקוח שהחליט על רכישה עוד בבית יגיע דווקא אליכם

חשוב להכיר, להבין מה כרגע מעניין את קהל הלקוחות שלנו

מה המסרים שצריך להעביר להם בכדי שאותו לקוח יגיע אלינו

ולא אל המתחרים כי אותו הלקוח לאחר ההחלטה על הרכישה ישים לב לכל מסר שיכול לפתור לו את הבעיה. 

כתיבה שיווקית לאתר אינטרנט

אתר האינטרנט שלנו הוא אחד הכלים החשובים במאמצי השיווק שלנו.

מלבד העובדה שהוא הנכס הדיגיטלי שהוא באמת שלנו ולא בשכירות כמו עמוד פייסבוק.

את האינטרנט מספק מידע רישמי ועדכני (בתקווה) עודות המותג, השירותים ואופציות יצירת הקשר עם העסק שלנו.

כתיבה לאתרי אינטרנט עוזרת ליצור תוכן עינייני ומרתק

אותו התוכן נועד למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את ההמרות באתר.

באתרים נרצה לבדוק האם הנושאים שעליהם אנו כותבים הם נושאים המחופשים על ידי קהל המטרה שלנו ובכך נוכל לוודא שנקבל חשיפה

הדבר קורה בצורה מאוד טובה עם טקסט משום שמנועי החיפוש וגוגל כמנוע החיפוש הפופלארי בעולם.

סורק את האתר שלנו את התוכן שלנו והכתוב בו ובאמצעות התוכן שלנו והכתיבה מספקת תשובות למחפשים השונים בגוגל.

בכך אנו מקבלים לאתר שלנו תנועה אורגנית ואנשים אשר מקבלים תשובה או פתרון לבעיה או לרצונות שלהם ובכך מגדילים את הסיכוי לרכישה אצלנו בעסק.

בכדי להנגיש את האתר שלנו למנועי החיפוש על ידי כתיבה שיווקית אנו נשתמש ב-SEO (שיווק אורגני במנועי חיפוש)

כתיבה שיווקית בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם

ואחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לכתיבה שיווקית.

חברות משתמשות בפייסבוק באמצעות כתיבה וקופירייטינג כדי להגיע לקהל היעד שלהן ולקדם את המוצרים או השירותים שלהן.

הכתיבה השיווקית בפייסבוק נעשת בצורה קלילה יותר ופחות רישמית

הדבר קורה בשל העובדה שפייסבוק היא רשת חברתית

פייסבוק מעניקה לנו מקום מדהים לתקשורת ויצירת קשר עם הקהלים שלנו

בין אם מדובר בלקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאלים

האופציות ברשתות החברתיות הם הפידבק שאנו יכולים לקבל על הכתיבה השיווקית שלנו בדמות של:

לייק, תגובה, שיתוף, שמירת פוסט ועוד..

כל פעולה פידבק מהקהל גורמת לפוסט, לכתיבה ולמסרים שלנו לצבור תאוצה וחשיפה אורגנית ברשת החברתית

בכך המסרים שלנו מגיעים לקהל רחב יותר.

ההבדל בין כתיבה שיווקית לאתרים לבין כתיבה לפייסבוק

בפייסבוק אנו ניהיה קלילים יותר ונדבר בשפה יותר יום יומית ופחות מוקפדת.

באתר כותבים שיווקיים צריכים להיות בקיאים במוצר או בשירות שהם מקדמים

להיות בעלי הבנה טובה כיצד לכתוב עותק יעיל שיעסיק את הקוראים ויעודד אותם לפעול.

כישורי כתיבה וקופירייטינג נכונים עוזרים לחברות יכולות ליצור תוכן שיעזור להן להגיע ליעדים שלהן.

כתיבה שיווקית באינסטגרם

למרות שאינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית ולוידיאו ולתמונות יש מקום מרכזי.

הרי שגם כאן לכתיבה השיווקית יש משמעות אדירה.

הכתיבה עוזרת לנו להסביר ולרדת לעומק של הפוסט

ובכדי שנוכל להעביר בצורה יותר חד משמעית את המסרים שלנו.

בעוד שהויזואלים השונים יתפסו את תשומת הלב, באמצעות הכתיבה נוכל להסביר, להעמיק ואף להניע לפעולה.

כתיבה שיווקית דוגמאות

דוגמאות לכתיבה שיווקית אנו יכולים למצוא בכל מקום שנגלוש באינטרנט וכמו כן גם בעולם בו אנו חיים.

חשוב לדעת מה המתחרים שלנו מפרסמים ועל מה הם כותבים כדי להבין איך אנו הולכים לכבוש את קהל היעד שלנו.

אך עם כמה שחשוב נושא מחקר המתחרים הדבר החשוב ביותר בכתיבה שיווקית הוא ההבנה והכתיבה לקהל המטרה בצורה שתרגש ותניע אותו לפעולה

אני ממליץ בחום לקרוא כל מילה שאתם כותבים ולשאול את עצמכם: האם קהל היעד שלי יתחבר לכתוב? האם כל אדם אינדיבדואל ירגיש שכתבנו זאת בשבילו.

קורס כתיבה שיווקית

בשל החשיבות הרבה לנושא הכתיבה וההשפעה שלה על הביצועים בשיווק

יש ביקוש רב לקורס כתיבה שיווקית בין עם זה קורס כתיבה שיווקית אונליין ובין אם קורס קופירייטינג

כמו כן גם אני בתוכנית ההכשרה Black Squad משקיע המון משאבים ושיעורים רבים בנושא

בעיניי כל קורס שיווק צריך שיהיה לו חלק משמעותי ביותר בכתיבה.

ככל שהדיגיטל ניהיה כלי משפיע ומכריע בעולם השיווק בעת הנוכחית כך גם משווקים וקמפיינרים מבינים את החשיבות של כתיבה שיווקית לעסקים.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש