אסטרטגיית שיווק – שבע אסטרטגיות מנצחות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כמו שציינתי במאמר על אסטרטגיה, אסטרטגיית שיווק היא נחוצה והכרחית לכל עסק שרוצה ליצור פעולות מוצלחות וארוכות טווח.

במאמר זה ניתן 7 דוגמאות לאסטרטגיות שיווקיות שתוכלו ליישם בבית העסק שלכם. 

אסטרטגיית שיווק טובה יכולה לעזור לסדר את הפאזל ולצאת בטקטיקות שיובילו למטרה הגדולה

אסטרטגיית שיווק – הזדמנות לאפ-סייל

אסטרטגייה זאת נשענת על קהל הלקוחות הקיים והנאמן של המותג שלכם.

חשוב שנמציא מוצר/שירות חדש, ובכך נגדיל את סל הקניות אצל הלקוחות וכתוצאה מכך את מחזור המכירות שלנו.

בדרך כלל המוצר יהיה מוצר משלים למוצר עיקרי ומתלווה אליו ביחד בצורה נהדרת.

דוגמא:

אם המוצר העיקרי שלנו עולה 100₪ ואנו נוסיף מוצר קטן שמתלווה אליו ב10₪ העלנו דרך אפסייל את המחזור ב10%

קרוב לסגירה

באסטרטגיית שיווק זו נתמקד ונשקיע את מירב המשאבים בקהל "חם"

קהל שכנראה קרוב יותר לסגירת עסקה (עדיין לא לקוחות שלנו)

דוגמא

הצעה של חודש נסיון חינם של השירות שלנו לקהל שהיה בפגישות בשלושת החודשים האחרונים.

במקום להשקיע את הכסף על פרסום, נשקיע אותו במתן חודש חינם לאותם הלקוחות.

בכך חלקם או כולם בתקווה ימשיכו בתור לקוחות פעילים שמשלמים כמובן במידה וניתן להם שירות ומוצר מעולים.

(במידה ואין לכם מוצר כזה ממליץ לקרוא את המאמר הבא – שיווק עסקים ולמה פרסום טוב הורס מוצר כושל מהר יותר)

השקת מוצר

אסטרטגיה שיווקית זו דומה לאסטרטגיות הקודמות, בכך שפונה לקהל לקוחות קיים.

באסטרטגיה זו, ניקח את אחד ממוצרי הדגל שלנו ונמציא אותו מחדש או נחזיר מוצר ישן עם מעטפת רעננה וחדשנית

ונפנה לקהל הקיים שלנו בכדי להשיג מכירות.

דוגמא לכך אפשר לראות שמקדונלדס עשו עם החזרת המקצ'יקן. או עם ההמבורגר סמוקי.

אותו המק רויאל האהוב עם רוטב חדש.

המרות תנועה של מי שמכיר את המותג

באסטרטגיה זו נדרוש מהקהלים הלא פעילים שלנו "דמי רצינות".

הכוונה לאותם לקוחות שנמצאים בנכסים הדיגיטליים שלנו או מכירים את המותג, אך הם לא לקוחות פעילים.

בשלב זה נבקש "דמי רצינות" בצורה של פגישה/קורס חינמי/להגיע ליום פתוח

זאת בכדי לקרב אותם למותג.

בעזרת אסטרטגיית שיווק זו נוכל לבצע מכירה לאותם הלקוחות אשר הפגינו רצינות.

שליטה בנישה – אסטרטגיית שיווק

אסטרטגיה זו היא שיטה שבה נאתר נישה מסויימת עם צורך מובהק ונשאף לשלוט בה.

בכדי לשלוט בנישה, עלינו להיות המקצועיים ביותר

בכדי להשיג את אותה התדמית של האוטוריטה נשווק תוכן איכותי לאותם האנשים שצריכים את אותו המוצר/השירות.

חשוב לציין שאסטרטגיה זו היא פעולה שלוקחת זמן וסבלנות.

וחשוב להתמקד בנישה אחת כדי להוות אוטוריטה.

ככל שנשקיע בכך זמן ומשאבים נצליח ליצור את התדמית של המוצר השולט בנישה מסויימת

קהל חם

במסגרת אסטרטגיית שיווק זו ניתן דגש לקהל שלקח מעורבות עם המותג בצורה כזאת או אחרת.

לדוגמא

מאגר הלקוחות שהתקשר למספר הכוכבית

קהל ששלח או קיבל מייל מהמותג בעבר

אנשים שהפגינו מעורבות בפייסבוק או באינסטגרם.

אותו קהל יקבל הצעה חדשה ומרעננת לצורך הגדלת הכנסות

תוכן קטלני

התוכן הוא המלך, תמיד היה ותמיד יהיה.

ההתמקדות בתוכן מדוייק איכותי, כזה שבולט מעל המתחרים, מביא ערך ללקוח ומסייע לנו להיתפס על ידי הלקוחות הפוטנציאליים כמקצוענים ואמינים ללא פשרות.

אותו הקהל שמחפש וצורך את התוכן האיכותי והבלעדי שלנו, מסומן בדיגיטל ופניה לאותם הלקוחות בהצעה ישירה יכולה לסגור מכירה.

כמובן שקיימות עוד המון שיטות ואסטרטגיות רבות.

בדקו איזו אסטרטגיית שיווק נכונה עבור בית העסק שלכם כדי למקסם את התוצאות.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש