שיווק דיגיטלי, דרך נפלאה לספר את סיפור המותג

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

שיווק דיגיטלי, ללא ספק טקטיקת השיווק הפופלארית בימינו. מאפשרת לעסקים קטנים וגדולים כאחד לספר ולהעביר לקהל הפוטנציאלי את סיפור המותג.

קודם כל נבין מה זה סיפור המותג

כלי נהדר לארגז הכלים הוא הסיפור.

חשוב להבין שהלקוחות קונים קודם כל את הסיפור של המותג, ורק אז את המוצר.

ככל שהסיפור של המותג יהיה חזק יותר, כך יהיה קל יותר למכור.

דוגמא איך להעביר סיפור של מותג בשיווק דיגיטלי

נסתכל על פאב/בר – אם נחשוב מה העסק הנ״ל מוכר ללקוחותיו, רבים יחשבו שמדובר במשקאות אלכוהוליים או מזון.

אך אם נרד לשורש העיניין, נגלה שהאלכוהול או המזון הם המוצרים השוליים.

העסק מוכר "סיפור" – אווירה, קונספט, ואת האנשים שמבלים במקום.

הרי זה לא סוד שבירה בקיוסק או בסופר זולה יותר מאשר באותו הפאב, אך הלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור הסיפור של המקום, והאווירה.

באמצעות שיווק דיגיטלי נוכל להעביר בפוסטים השונים סרטוני ותמונות אווירה, של הבליינים של ההתרחשות.

ללא ספק (ומנסיון) בעסקים מהסוג הזה התוכן הנ״ל יעבוד טוב יותר מלהעלות סתם תמונה של בירה או מנת צ'יפס או שניצלונים המוגשים בכמעט כל פאב/בר.

שיווק דיגיטלי
המוצר העיקרי של פאבי וברים הוא אווירה ולא אלכוהול או מנות אוכל וניתן להעביר זאת דרך שיווק דיגיטלי

בית עסק שלא ישכיל להבין זאת יפסיד את לקוחותיו למתחרים אשר הבינו זאת.

אנשים קונים סיפורים.

למשל, בתוכניות ריאליטי בתחום הבישול, עורכי התוכנית ישימו דגש על סיפור חייהם של המתמודדים.

אם היו מציגים רק את המנות אותם הם בישלו, אף אחד לא היה טורח לצפות בתוכנית. 

אני מתחברים לאנשים, לאווירה לסיפור ו״לאני מאמין״ של אותה הפרסונה/מותג.

הטיפ הראשון שאני רוצה לתת לכם הוא לשלב תמיד סיפורים עליכם ועל המוצר/שירות בשיווק הדיגיטלי שלכם.

בתור משווקים, מפרסמים ובעלי עסקים, אנו צריכים לסחוף ולרגש את קהל הלקוחות שלנו, לגרום להם לציפייה למוצר ולשירות שאנו נותנים.

דוגמא נוספת:

ענקית הטכנולוגיה Apple, מצליחה פעם אחר פעם לרגש את הקהל.

קהל הלקוחות האדוק רק מחכה להשקת המוצרים, עוקב אחר שמועות והדלפות ברחבי הרשת.

אותו המותג מצליח אף לגרור חיקויים רבים בקרב מתחרים טכנולוגיים אחרים, בשל היותו מותג מוביל ופורץ דרך.

אנשים מתלבשים וחיים מותגים.

בכדי להצליח בעולם העיסקי ולגדול, גם בית העסק שלכם צריך להיות מותג – ובכדי להיות מותג צריך שיהיה סיפור טוב.

בכוחו של סיפור לרגש, לסחוף, ולחבר בין הקהל לערכי החברה. בסופו של יום, אין תחליף לתחושת ההזדהות שהמותג יוצר אצלנו, מה שגורם לנו לרכוש אותו פעם אחר פעם.

אומנם, שיווק דיגיטלי מסורתי כמו שאנו מכירים בפייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק הם לא חלק מהאסטרטגיה של ענקית הטכנולוגיה אבל אין ספר שהם מאסטרים בלספר סיפור.

סיפור טוב, שמחובר לערכי החברה, למטרה ולאסטרטגיה יוסיף לחיבור של קהל היעד ויחזק עם המותג.

אם כבר התעניינתם בסיפורים על מותגים, יצרתי סדרת סטורי על מותגים שונים ומוכרים. תוכלו לעבור ולצפות בפרקים בYouTube או כאן

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש