איך בוחרים משרד פרסום או סוכנות דיגיטל?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

בתור בעלים של משרד פרסום ואחד שעבד במשרדי פרסום דיגיטלי, יצא לי לאורך הדרך יצא לי להכיר עוד המון משרדי פרסום שעושים עבודה נפלאה.

אבל כמו בכל תחום, לצד רבים וטובים יש גם המון ״חאפרים״. כאלה שמנצלים את חוסר ההבנה של בעלי העסקים, כדי רק להרוויח כסף.

במאמר הבא, אתן לכם מספר טיפים מבפנים, שיעזרו לכם לבחור משרד פרסום או סוכנות דיגיטל.

משרד פרסום טוב, יודע לתת מענה רחב ומקצועי
משרד או סוכנות דיגיטל, שידעו לתת מענה רחב ומקצועי המשרת את המטרות העסקיות שלנו.

בתור בעלי עסקים, אנו יודעים שפרסום עולה הרבה מאוד כסף. בפועל, בעלי עסקים רבים לא מספיק מבינים בתחום, ולא מבינים על מה בדיוק הם משלמים.

בעלי עסקים רבים חושבים ששירותו של משרד הפרסום מסתכם במחלקת הארט -ה״גרפיקות״, פוסטים מעוצבים, מוצרי פרינט, הפקות וידיאו, סרטוני אנימציה ועוד. למען האמת, מחלקת הארט במשרדי הפרסום היא רק מחלקה קטנה מבין המחלקות השונות במשרד.

תמיד יהיה יותר קל לבחון את המוצר הפיזי שאנו מקבלים, אבל במציאות, סוכנות הדיגיטל מספקת עוד המון מוצרים שאינם פיזיים ומדידים. נשאלת השאלה איך ניתן לגשת לבחון בין השירותים השונים, ולהשוות בין מספר משרדים.

אילו דברים חשוב לוודא לפני שבוחרים משרדי פרסום דיגיטלי?

תקשורת

חשוב לבדוק מי הוא איש הקשר שלנו במשרד הפרסום. לעיתים נתנהל מול מחלקת תקצבאות, ולעיתים מול מנהל הלקוח שאליו אפשר לפנות בכל שאלה או בקשה.

מנהל הלקוח או מחלקת התקצבאות, צריכים לדעת לקבל מאיתנו את הדרישה ולהוריד את המשימה למחלקות השונות עד לקבלת התוצאה הרצויה.
בשפה הפשוטה – חשוב לדעת שיש אדם אחד שנוח לנו לתקשר איתו, שמבין אותנו, ושמוציא לפועל את הדרישות שלנו.

או בקיצור לקבל שירות טוב!
יכולות וביצועים טובים בדיגיטל הם מרכיבים חשובעם לנותני השירות השונים.

אסטרטגיה

משרד פרסום טוב, הינו משרד אשר יודע לנתח כל עסק בכל תחום. להצליח להבין את הייחודיות, לבחון מגמות בשוק ולבנות תוכנית פרסום ארוכת טווח, כדי לעמוד בשאיפות וביעדים של הלקוחות.

המשרד יבנה את התוכנית האסטרטגית, ואף יעבור איתנו עליה כדי לוודא שכל סעיף בה מובן. בנוסף המשרד יספק תוכנית עבודה מפורטת (גאנט), של החומר פרסומי, מתי הוא צפוי לעלות, באיזו פלטפורמה, ובאיזה תקציב.

קריאייטיביות ויצירתיות

משרד הפרסום או סוכנות הדיגיטל צריכים לדאוג שהמותג שלנו יבלוט. משרד פרסום טוב וקריאייטיבי, יצליח לדאוג לכך שנצליח לחדור את הרעש הפרסומי. בנוסף, על המשרד לקדם מהלכים שיצרו חיבור עם קהל היעד ובכך להשיג את המטרות העסקיות שלנו.

שקיפות – לאן הולך הכסף שלכם?

עיקר תקציבי הפרסום הולך על רכש מדיות וקידומים ממומנים, בין אם בפייסבוק, בגוגל, או כל רכש מדיה באופליין, בבילבורדים, פרסום על אוטובוסים, פרסום בטלויזיה וכו'. חשוב שגם אתם תהיו בתמונה, כדי לדעת לאן הכסף הולך, ובאיזה אופן הוא מתחלק.

הפקת לקחים ותובנות

על משרד הפרסום להנפיק עבורנו דו״ח המפרט היכן הושקע הכסף שלנו, לצד הפקת לקחים מכל פלטפורמה. בעזרת התובנות, נוכל לדעת אם שווה לנו להשקיע את כספינו באותו אופן, או לשנות אסטרטגיה.

חשוב שהמשרד ידע להנפיק דו"חות אנליטים עם נתונים, הסברים ומסקנות. כך נוכל לנתח אותם יחד, ולדעת האם הפעילות שביצענו הייתה מוצלחת, ואם לא אז נוכל לחשב מסלול מחדש.

גרפיקה וחומרים

לכל מותג יש שפה גרפית ומילולית. חשוב שמשרד הפרסום יידע ליצור/לשמור על שפת המותג שלנו. עליו ליצור זהות אחידה בפרסום ובמוצר, וכמובן שאיכות החומרים תהיה ברמה המתאימה למותג.

ולא פחות חשוב, קליק!

אווירה טובה, הבנה, רצון להצליח יחד הם מרכיבים לא פחות חשובים
בסופו של דבר אנו עובדים עם אנשים. כולנו יודעים שאין כמו לעבוד עם אנשים באווירה טובה, מפרה, ועם מטרות משותפות להצלחה.

בחירת משרד פרסום עבור עסק קטן

חשוב להבין, ככל שהעסק קטן יותר, תקציבי הפרסום שלו מוגבלים יותר. במצב כזה, מומלץ לעבוד מול משרד פרסום או סוכנות דיגיטל קטנות או לעבוד מול פרילנסרים שונים.

בד״כ אותם הספקים ידעו לספק תוצאות בתקציבים המתאימים לנו.

גם במקרה הזה עלינו לעשות בדיקה מקיפה, ולבדוק שאותם גופים יודעים לתת ערך, ולשים דגש על כל אחד מההיבטים.

חשוב לכתוב בריף, שיקל על משרד הפרסום להבין אתכם ובכך לגרום ליותר מהלכים להצליח.

חוק חשוב!

אם תקציב רכש המדיה שלכם קטן מהכסף שאתם משלמים לנותני השירות מומלץ לכם לעשות את הפרסום בדרכים שונות בעצמכם עד שתוכלו להגדיל תקציבים. בעלי עסקים יכולים לקחת קורסים שונים וללמוד באינטרנט. תופתעו לשמוע כמה זה קל – וכמה כסף זה יכול לחסוך עבורכם.

ללמוד ניהול קמפיינים בדיגיטל תוכלו לעשות בשיעורים איתי דרך הZoom

מעוניינים בשירותי שיווק ופרסום?

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש