מה תפקידו של יועץ שיווק?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

יועץ שיווק הוא אדם חיצוני לחברה, שמטרתו להוציא לפועל תוכניות אסטרטגיות שיווקית, ביחד עם הארגון ששכר את שירותיו.

יועץ שיווק הוא איש מקצוע בעל ניסיון רב – ביכולתו לקרוא דו"חות אנליטים, הוא מבין עסקים, מזהה טרנדים ויודע מה מניע את הלקוחות לרכישה. 

יש שנוטים לבלבל בין משרדי פרסום/סוכניות דיגיטל לבין יועצי השיווק, אך תפקידיהם שונים זה מזה. בעזרת צורת עבודה מסודרת ונכונה, הם יכולים להשלים זה את זה ולתרום רבות להצלחת העסק.

יועץ שיווק מנוסה יכול לגרום לעלייה בביקוש למוצר/שירות של החברה לה הוא מייעץ

משרדי פרסום/סוכניות הדיגיטל הם בעצם הזרוע המבצעת של הארגון, בכל הנוגע לפרסום במדיות השונות. גופי הפרסום מקבלים את הדרישה הפרסומית (בריף) מצד הלקוח, ומשם ממשיכים לתהליך של זיקוק הרעיון והמסר בהתאמתו לקהל היעד, לתקציב ולמדיות השונות.

בד״כ הפער נוצר בתוך הארגון, בשל אסטרטגיה לקויה (במידה ויש בכלל) – חוסר הבנה של קהל היעד, ואי הכרה של המתחרים. בגלל ההאסטרטגיה הלקויה, הבריף שעובר למשרדי הפרסום/סוכניות הדיגיטל מוטעה ומנותק מהמציאות, ובשל כך מהלכים רבים נכשלים.

כאן בדיוק נכנס תפקידו של יועץ השיווק – לגשר על הפער בין משרדי הפרסום וסוכניות הדיגיטל לבין הלקוח. בזכות הנסיון, הידע במגוון תחומים, ויכולת קריאת אנליטיקות היועץ יעזור לקבל החלטות מושכלות וטובות ויותר, ובכך להגדיל את הסיכוי להצלחה של כל מהלך שיווקי.

איך לדעת שאתם זקוקים ליועץ שיווק?

  • אתם בשלבים של בניית העסק, ואתם רוצים לעשות את הכל מסודר ונכון מההתחלה.
  • מהלכי שיווק רבים נכשלים למרות שהמוצר/שירות שלכם מצויינים.
  • כל מהלכי השיווק שלכם משפיעים לזמן קצר, ברגע שאין פרסום, אין לקוחות.
  • אין ביכולתכם לתכנן מהלכים אסטרטגים ארוכים.
  • הארגון לא מצליח להבין את האנליטיקות והנתונים השונים ובנוסף לא יודעים איך להשתמש באותו המידע.
  • אין ידע ומעקב על נתונים בסיסיים כמו: כמה עולה מכירה/ליד, עלות פגישה עם לקוח, עלות המרה (סגירת עסקה/מכירה)
  • תקציב השיווק נקבע ״לפי הרגשה״ ו/או ששואלים את משרד הפרסום או סוכנות הדיגיטל ״כמה תקציב שיווק נחשב טוב״ או ״כמה אני צריך להשקיע בשיווק?״
  • ארגון שרוצה לשפר/ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות.
  • ארגון שמעוניין להכניס מוצר/שירות חדש.
  • ארגון שרוצה להיכנס לשווקים/קהלים חדשים.
  • ארגון המעוניין להכניס שיטות עבודה נכונות, למקצע את אנשי השיווק והמכירות בארגון.

הייתי יכול להמשיך עם עוד דוגמאות אבל המאמר הזה לא היה מגיע לסיומו.

מה עושה בפועל יועץ השיווק?

  • זיהוי וניצול הזדמניות עסקיות בשוק התחרותי.
  • איפיון זהות המותג תוך שמירה על ערכיו והפיכת כל נכסי החברה לאחידים ונכונים.
  • טיפול במשברים.
  • מיקסום ה- life time value של הלקוח.
  • בדיקת נתונים האנליטיקות במדיות השונות תוך ניתוח מעמיק וקבלת החלטות לגבי המשך הפעילות.
  • גישור בין משרדי הפרסום/סוכניות הדיגיטל לארגון
  • הובלת מהלכים אסטרטגים ארוכים
  • העמקת התוכן בנכסים הדיגטלים של החברה, שיפור התוכן, ומיקסום תוצאות במדיות הדיגטליות.
  • אפיון קהלי היעד.
  • שיפור ומקצוע מחלקות השיווק.

אילו כלים חשוב שיהיו ליועץ שיווק?

  • ידע והבנה של התנהגות צרכנית
  • זיהוי הזדמנויות 
  • הבנה בכל הקשור לעולם הדיגיטל והאוטומציות בכדי לשפר תהליכים בארגון. להבין בחווית לקוח ובשירות לקוחות.
  • הבנה ברשתות חברתיות
  • הכרה של הכלים השונים של רשת החיפוש (גוגל)
  • קריאייטיבי ויצירתי
  • ידע בעיצוב ובשפה גרפית
  • ידע במיתוג ובמיצוב חברות
  • ראייה אסטרטגית ארוכה וקצרה
  • הבנה וידע מעמיק בעולם העסקי
  • הכרה והבנה בכל סוגי המדיות השונות לפרסום לרבות, פרינט, טלויזיה, רדיו, דיגיטל וכ״ו
  • ידע ביח״צ (יחסי ציבור)

איך בוחרים יועץ שיווק?

איך לבחור יועץ שיווקי, זאת שאלה שמעסיקה לא מעט בעלי עסקים.

לכולם יש את הרצון לעשות את הבחירה הנכונה, כזאת שתוביל את העסק או הארגון להשגת המטרות והיעדים שלו

כדי לעשות את הבחירה הנכונה חשוב לשים לב לכמה קריטריונים:

נסיון מקצועי:

ליועץ שיווק צריך להיות שנים של נסיון במגוון רחב של סגמנטים וורטיקלים כדי שתמיד יהיו לו את הרעיונות והדרך להשיג כל מטרה שיווקית פרסומית

ראיה אסטרטגית:

כל עסק רוצה החזר השקעה ורבים מהם רוצים את זה אתמול.

הבעיה היא כאשר מניעים מהלכים קצרי טווח בלבד אנו בעצם קוצרים את הביקושים הראשוניים ולא מייצרים ביקושים חדשים ולא נחשפים לקהל חדש.

דבר שיוביל בסופו של דבר לעצירה מוחלטת והחזר השקעה שלילי

הבנה עמוקה במיתוג:

עסק יציב וטוב עובד על בניית המותג וחיזוקו.

כאשר עובדים באותה התצורה ניתן לצפות להיות זמינים בצורה הרבה יותר עמוקה במוחות של קהל היעד ומכך לצפות שאותה הזמינות תוביל לבחירה במותג שלנו על פני המתחרים

הבנה בעולם הדיגיטל:

כיום לא ניתן להתעלם מדיגיטל.

לצערי יצא לי להפגש אם לא מעט יועצים שיווקים שבאים מהעולם המסורתי של השיווק והפרסום והידע שלהם בעולם הדיגיטל מאוד דל.

יועץ שיווק מנוסה יוכל להביע דעה אובייקטיבית ולהסתכל על המותג מבחוץ, ויוכל להביא את הניסיון שלו לארגון, לזהות הזדמנויות עסקיות.

יועץ שיווקי יוכל להפוך את הארגון למבוקש יותר, בעל מוניטין חזק יותר, כזה שמכתיב את הקצב בשוק התחרותי, ובעל לקוחות מרוצים ונאמנים.

כאשר שוכרים את שירותיו של יועץ שיווק, המטרה היא לגרום לביקוש למוצר/שירות, לנתב את התקציב להגדלת מחזור המכירות, ולחזק המותג תוך מחשבה על עתיד הארגון.

רוצים לקרוא עוד מה לי יש להציע? הקליקו כאן

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש