מחקר שיווקי – ״אני מאוד אוהב פיצה אבל להפתעתי הרבה יש אנשים שמעדיפים המבורגר״

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

מחקר שיווקי הוא אחד הנושאים החשובים שמשום מה הרבה משווקים נוטים לפסוח על גביו.

״מה שנראה לי״ או איך שאני מתנהג או הגרוע מכל שזה ״תחושות בטן״

נושא המחקר השיווקי (או חקר שוק).

כמו שרשמתי חברות פרסום ובעלי עסקים רבים נוטים "לחפף״ את שלב זה

משום שנדמה להם שהם מכירים את קהל היעד שלהם

ללא מחקר שיווקי אנחנו לא יכולים להבין מי קהל היעד גם אם נדמה לנו שאנחנו מכירים אותו (אני שומע את זה לא מעט מבעלי עסקים ומשווקים רבים)

אפיון קהל היעד הוא שלב קריטי במחקר השיווקי

קמפיינים שלמים עלולים להיכשל בגלל איפיון שגוי

והעוסקים במלאכה לא מבינים מדוע הקהל לא הגיב ומדוע התוצאות לא מספקות.

מחקר שיווקי
לפני כל מהלך שווה לעשות מחקר שיווקי בכדי להגדיל את סיכוי ההצלחה

המחקר השיווקי מתחלק לכמה קטגוריות:

חקר קהל היעד

באותו מחקר נבין מי הוא קהל היעד שלנו, מה הוא אוהב במוצר/שירות שלנו.

ברגע שביצענו מחקר שיווקי מפורט ואנחנו מבינים מי הלקוחות שלנו ואיפה הם נמצאים יהיה לנו הרבה יותר קל להתחיל למצוא ולזקק את המסר המרכזי

איך לכתוב בצורה שיווקית נכונה?

מחקר מיקומי פרסום

כשנבין מי הוא הקהל שלנו, חשוב שנבין איפה אותו הקהל נמצא.

כמו שנכתב בפרק הקודם

בתור משווקים קל לנו לחשוב ומפרסמים שכולם נמצאים בפייסבוק ובראש ובראשונה לפנות לשם.

בפועל, ייתכן שיש כלים שהרבה יותר מתאימים ואלו כלים שנחשוב עליהם במחקר השיווקי

לדוגמא

לאחד הלקוחות שלי הייתה מטרה לפרסם לסטודנטים שירכשו את המוצר שלו.

המלצתי לו לפרסם בעיתון של אגודת הסטונטים ובלוחות המודעות – פרסום שהוא נקודתי ומדויק לקהל היעד.

אם קהל היעד תואם למוצר, והמסר נכון ומושך, אפשר לצפות לתוצאות טובות מאוד, ובהחלט כך היה.

נתתי שירותי שיווק ופרסום לעסק שנותן פתרונות לגיל השלישי שהגיע אליי מסוכנות פרסום אחרת

אך הופתעתי לגלות שעד כה הלקוח פרסם אך ורק בפייסבוק.

במסגרת המחקר החדש והבנה של ההתנהגות של קהלי היעד יצענו במסע הסברה בבתי אבות וביצענו

כנסים לאנשים שתומכים בהוריהם המבוגרים.

ניתוח תחרות – מחקר שיווקי

לכל שוק, מוצר או שירות קיימים מתחרים.

חשוב שנדע מי המתחרים העיקריים שלנו, מה הם מפרסמים, מי קהל הלקוחות שלהם ולמה הלקוחות שלהם מגיעים אליהם ולא אלינו.

לאחר שהבנו מי הם המתחרים שלנו

אני ממליץ שתכינו רשימה של פרמטרים ותדאגו לכך שתיהיו יותר טובים.

בכל סעיף השירות והמוצר.

לדוגמא

אם המתחרה נותן חודש אחריות אנחנו ניתן חודשיים, אם המתחרה נותן שעת ייעוץ במתנה אנחנו ניתן שעתיים וכן הלאה.

נעשה ההכי טוב שלנו להיות יותר טובים בכל סעיף וסעיף!

כדי ליצור יתרון מוחלט על המתחרים.

ניתוח ביצועים ותוצאות – מחקר שיווקי

ברגע שביצענו פעולה פרסומית לא חשוב מה הגודל. השלב הבא הוא

שנבין מה ה״אימפקט״ (הפגיעה) של אותה פעולת שיווק שביצענו.

חשוב שנבין מה היו הדברים הטובים שעבדו ומה הדברים שהיו פחות טובים. גם בפעולה הטובה ביותר ניתן למצוא דברים שהיינו יכולים לשפר.

הלמידה שלנו על קהל הלקוחות, ביצועי הקמפיינים ומיקומי הפרסום היא אינסופית.

בנוסף חשוב שנתייחס לתוצאות ולניתוח הנתונים בפרמטרים של תוצאות לטווח קצר, טווח בינוני וטווח ארוך ובניית המותג.

חשוב לא לזלזל בבמחקר השיווקי ובשלבים הללו משום שהם משפיעים ישירות על כל שלב בקמפיין פרסומי ובפעילויות שיווקיות כאלה ואחרות.

לקורס שלי ״יצירת קהלי יעד על ידי קריאטיב שפוגע בול״

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש